بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

قانون مالیات بر خانه‌های خالی قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

به گزارش ساختمان آنلاین:  علی‌اصغر خانی با اشاره به ابلاغ آیین نامه اخذ مالیات از خانه‌های لوکس توسط دولت، اظهار کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس یکی از مباحث جدی کمیسیون عمران مجلس در دروه یازدهم بود که پس از بررسی های مفصل با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها، کارشناسان و مختصصان دانشگاهی تدوین و در صحن علنی به تصویب رسید.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی موظف به اجرای دقیق این قانون هستند، افزود: خانه‌هایی که عرف جامعه بوده و عموم مردم هم از آن‌ها استفاده می‌کنند کاملا مشخص است. اما برخی افراد به دنبال زندگی متفاوت در خانه‌هایی با متراژ بالا و تجهیزات لوکس هستند که البته تعداد این خانه‌های چندان زیاد نیست و چیزی حدود 4 درصد خانه‌های کشور را تشکیل می‌دهد. لذا تلاش کردیم با تصویب قانونی از خانه های لوکس مالیات اخذ کنیم.

وی ادامه داد: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دلیل تعداد بالا واحدهای خالی از سکنه در صورت عرضه به بازار تاثیری مثبتی در کاهش قیمت‌ها خواهند داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی افراد که بیش از 100 واحد خالی در اختیار دارند با ترفندهای مختلف اعم از انجام معاملات صوری و … تلاش می‌کنند، خانه‌های خالی خود را مخفی نگه داشته و از پرداخت مالیات فرار کنند از این رو دولت باید با جدیت این قانون را اجرایی کند.

خانی بیان کرد: متاسفانه تغییر و تحولات دولت به دو طرح اصلی کمیسیون عمران شامل مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید مسکن ضربه زد و اجرای آن را به تاخیر انداخت. امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید، قانون مالیات بر خانه های خالی در اسرع وقت جرایی شود چرا که ضمن کاهش قیمت موجب انضباط در بازار مسکن می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا