اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

پیش‌بینی سونامی افزایش قیمت مسکن در سایه تلاطمات اقتصادی

علی شاهدینی ،کارشناس بازار مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: شاخص های کلان اقتصادی نقش تعیین کننده ای در جهش قیمت مسکن دارد و چنانچه رفتار بازار مسکن را طی سالهای گذشته مورد بررسی قرار دهیم این ادعا کاملا قابل اثبات است.

وی گفت :در گذشته وقتی که کلید واژه پیش بینی سونامی قیمتها در بخش مسکن از زبان کارشناسان مختلف در رسانه ها منتشر می شد نه کسی به آن توجه می کرد و نه اصلا برای مردم و مسوولان باورپذیر بود که روزی برسد که قیمتها در این بازار به حدی افزایش یابد که مصداق بارز سونامی قیمت در این بازار باشد.

شاهدینی با تاکید بر اینکه جهش قیمتها در بازار مسکن سبب می شود که هر بار گروه گسترده ای از مردم در جرگه افرادی قرار بگیرند که خانه دار شدن برای آنها به رویا تبدیل شود خاطرنشان ساخت: برخی تصور می کنند که به دلیل رشد افسارگسیخته قیمتها در بازار مسکن ،دیگر این بازار ظرفیت افزایش قیمت ندارد ،اما متاسفانه این تصور اشتباه است و تا زمانی که بین عرضه و تقاضای مسکن موازنه ای ایجاد نشود و همچنین مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی مبدل نشود،این بازار از ظرفیت افزایش قیمت برخوردار است.

وی با یادآوری این موضوع که در صحنه کلان اقتصاد کشور مشکلاتی نظیر رشد نقدنیگی،کسری بودجه،افزایش روز افزون نرخ دلارو… را شاهد هستیم تاکید کرد: تا وقتی که اقتصاد کشور با مشکلاتی از این دست مواجه است به هیچ وجه نمی توان به کاهش و کنترل قیمت مسکن امیدوار بود.

این کارشناس مسکن در واکنش به این موضوع که احتمال دارد که افزایش عرضه از طریق طرح نهضت ملی مسکن کمک حال این بازار باشد و از وقوع سونامی قیمتها در این بازار پیشگیری کند اذعان داشت: این طرح هنوز وارد فاز اجرایی نشده است و در بهترین شرایط حتی اگر دولت قادر شود بخش هایی از تعهدات خود در این زمینه را عمل کند،طرح نهضت ملی مسکن می تواند اندکی از عطش تقاضای مسکن را تسکین دهد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا