بورس و بازارمجله خبری

وضعیت قیمت املاک کلنگی تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  بررسی‌‌های میدانی  از آخرین و‌ضعیت بازار معاملات خرید‌وفروش واحدهای مسکونی کلنگی-واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۲۰ سال- نشان می‌دهد در روزهای اخیر نوعی انعطاف قیمتی در بازار این واحدها از سوی مالکان اعمال شده است. به این معنا که سطح قیمت‌‌های پیشنهادی آنها برای فروش این واحدها در اغلب موارد سطحی متعارف و در محدوده عرف قیمتی بازار مسکن منطقه‌‌ای است که این واحدها در آنها واقع شده‌‌اند.

52

ضمن اینکه هم‌‌اکنون تعداد فایل‌‌های مربوط به فروش واحدهای مسکونی و املاک کلنگی با سطح قیمت مناسب‌‌تر از عرف قیمتی منطقه‌‌ نیز در فهرست آگهی‌‌های ملکی درج شده در استارت‌آپ‌‌های بازاریابی ملکی به میزان محسوسی افزایش یافته است.

این رویداد یعنی انعطاف قیمتی در بازار فروش واحدهای مسکونی کلنگی، با افزایش عرضه فایل به این بخش از بازار مسکن نیز همزمان شده است. اطلاعات مربوط به فایل‌‌های فروش املاک کلنگی شهر تهران نشان می‌دهد این بازار نیز در بهمن ماه مانند بازار فروش سایر واحدهای مسکونی از انتظارات برجامی تاثیر گرفته است. انتشار اخبار امیدوارکننده مبنی بر تقویت احتمال دستیابی به توافق در وین، در بهمن منجر به افزایش حجم عرضه فایل فروش به بازار مسکن شهر تهران شده است. این موضوع از سوی فعالان بازار معاملات مسکن درباره بازار فروش املاک مسکونی کلنگی نیز تایید می‌شود. از آنجا که عمده متقاضیان خرید واحدهای مسکونی کلنگی سازنده‌ها هستند که به قصد تخریب و نوسازی اقدام به ورود به این بخش بازار مسکن و انجام معامله می‌کنند انتظار می‌‌رود با افزایش عرضه فایل و انعطاف قیمتی از سمت فروشنده‌ها، حجم معاملات و در نتیجه حجم ساخت وسازها در ماه‌های آتی افزایش یابد. زمین پرهزینه‌‌ترین جزء ساختمانی است که در شهر تهران به‌طور متوسط حدود 70 درصد از قیمت تمام شده ساخت ناشی از هزینه تامین آن برای سازنده‌هاست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا