راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

رفع موانع صدور خدمات فنی مهندسی فرمانده واحد می‌خواهد

به گزارش ساختمان آنلاین:  ایرج گلابتونچی با اشاره به دیدار امروز فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بنده دبیر سندیکای ساختمانی ایران هستم و حوزه فعالیت ما خدمات فنی مهندسی در داخل و خارج و اجرای طرح‌های عمرانی است.

وی ادامه داد: در جلسه با رهبر معظم انقلاب، هدف ما معرفی ظرفیت بزرگ بخش خصوصی بود. ما 56500 شرکت مهندسی حوزه ساختمانی در کشور داریم. از این تعداد 53 هزار شرکت پیمانکاری و 3500 شرکت مهندس مشاور هستند که توان بالایی در انجام پروژه‌های داخلی و خارجی دارند.

وی با اشاره به این‌که 70 درصد ظرفیت این شرکت‌ها آماده به کار است، تاکید کرد:‌ بر این باوریم که با فعال شدن ظرفیت این شرکت‌ها با همراهی دولت شاهد توسعه صدور خدمات فنی مهندسی حوزه ساختمان خواهیم بود.

دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران با تاکید بر این‌که دولت باید موانع موجود را رفع کند، اضافه کرد: 10 تا 12 وزارتخانه و نهاد در این حوزه کار می‌کنند و برای برطرف کردن مشکلات و موانع و افزایش سهم ایران از بازار مهندسی دنیا باید فرماندهی واحد در زمینه خدمات فنی و مهندسی و صدور آن داشته باشیم.

گلابتونچی ادامه داد: این فرماندهی واحد می‌تواند با کمک بخش خصوصی برنامه جمهوری اسلامی ایران در صادرات خدمات مهندسی ساختمان را تدوین، هدایت و پایش کند.

وی در عین حال با بیان ” برای این کار با مشکل در اخذ ضمانت‌نامه مواجه هستیم” تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که این مشکل، ناشی از تحریم است به نظر می‌رسد با هماهنگی مسئولان و بخش خصوصی می‌توان مشکل را حل کرد چراکه فعالان حوزه اقتصادی به تکالیف اشراف کامل دارند.

وی یادآور شد:‌ متاسفانه در زمان حاضر در بخش‌های بیمه، مالیات و مالیات ارزش‌افزوده سخت‌گیری و محدودیت داریم که این محدودیت‌ها عموما مُخل کار است و حیات شرکت‌ها را تهدید می‌کند. اگر این محدودیت‌ها را کاهش دهیم شرکت‌های بخش خصوصی بیشتر می‌توانند در بخش ساختمان فعالیت داشته باشند که به نفع دولت است.

وی تاکید کرد: صدور خدمات فنی مهندسی و اجرای پروژه‌های عمرانی به ایجاد اشتغال به‌خصوص در بین قشر جوان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌شود. این هدف با برنامه‌ریزی خوب محقق می‌شود که خروجی آن رونق تولید محصولات ساختمانی و اجزای مرتبط با بخش ساختمان،‌ ارتقای کیفیت ساخت و سازها و افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی است.

دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران در ادامه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب امروز در فرمایشات خود به دو نکته بسیار مهم اشاره کردند، گفت: یکی نقش راهبردی تمرکز مدیریت‌‌ها و هدایت آن بود. ضمن این‌که رهبری بر اجرای قانون فضای کسب و کار تاکید داشتند و مثل همیشه عالی بودند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا