دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

فقر مسکن زمینه شیوع آسیب‌های متعدد اجتماعی می‌شود

علیرضا نادعلی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین   اظهارداشت: آنچه که تاکید مقام معظم رهبری در حوزه مسکن است،قطعا شورا نیز با آن همراه است و دغدغه های ایشان در حوزه مسکن ناشی از مشکلات روز افزونی است که شهروندان در حوزه مسکن با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه شهروندان در کل کشور با معضل مسکن مواجه هستند و در تهران نیز یک میلیون واحد مسکونی کسری داریم تاکید کرد: کمبود مسکن و سرپناه برای شهروندان با پیامدهای متعددی همراه است و بنده به عنوان عضو کیمسیون فرهنگی شورا تاکید داریم که فقر مسکن با آسیب های متعددی اجتماعی و بزهکاری همراه است .

سخنگوی شورای شهر تهران بر رابطه بی مسکنی و رفتارهای نابهنجار اجتماعی تاکید کرد و اذعان داشت: کمبود سرانه مسکن برای شهروندان سبب می شود که آنها به سمت رفتارهای نابهنجار سوق پیدا کنند و این پروسه با عواقب سنگینی همراه خواهد بود.

نادعلی همچنین بر رضایت شورا از ورود شهرداری به حوزه‌مسکن و فعالیتهای مدیریت شهری در تامین مسکن برای شهروندان تاکید کرد و عنوان کرد: راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن و انعقاد تفاهم نامه های مربوط به ساخت مسکن و همچنین تعامل شهرداری با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیانگر آن است که شهرداری در حوزه مسکن منفعل نیست و برای حل بحران مسکن اهتمام ویژه ای دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع که تفاهم نامه ها واقدمات شهرداری تهران در حوزه‌مسکن شفاف نیست خاطر نشان ساخت: به زودی شهردار تهران برای ارایه گزارش،اقدامات و برنامه های خود در حوزه مسکن و حمل ونقل در صحن شورا حضور خواهد یافت و بدین ترتیب جزئیات مربوط به برنامه های مدیریت شهری در حوزه مسکن مشخص خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا