مجله خبری

فرم «ج» متقاضیان مسکن ملی سبزتر می شود

ساختمان آنلاین، وزارت راه و شهرسازی درخواست اصلاح آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را به کمیسیون امور زیربنایی دولت ارائه داده که بر اساس آن، یکی از مهمترین مواد این آئین نامه به سود متقاضیان دریافت طرح‌های مسکن دولتی اصلاح می‌شود.

در اصلاحیه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، افراد فاقد مسکن کسانی هستند که حداقل ۴ سال از آخرین مالکیت زمین یا واحد مسکونی آنها گذشته باشد.

این در حالی است که در آئین نامه موجود، افرادی که از ۱ فروردین ۸۴ به بعد مالک مسکن نباشند، افراد فاقد مسکن شناسایی خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود، یکی از اصلی ترین دغدغه‌های متقاضیان حضور در طرح اقدام ملی مسکن، قرمز بودن فرم «ج» آنها به دلیل خانه دار بودن در ۱۵ سال قبل است که در صورت تصویب آئین نامه پیشنهادی، بخش مهمی از افراد فاقد مسکن به طرح‌ها و پروژه‌های مسکن دولتی می‌پیوندند.

همچنین در یکی دیگر از بندهای آئین نامه پیشنهادی، شرکت‌های غیر دولتی هم مانند شرکت‌ها و نهادهای دولتی می‌توانند در صورتی که اراضی مازاد خود را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند، تا ۵۰ درصد آن اراضی را برای ساخت مسکن کارکنان خود با این وزارت خانه مشارکت کنند.

از دیگر مفاد آئین نامه پیشنهادی، افزوده شدن همه بانک‌ها به شبکه اعطای تسهیلات خرید مصالح ساختمانی به انبوه سازان و سازندگان مسکن است.

ریاست کمیسیون امور زیربنایی هیئت دولت بر عهده وزیر راه و شهرسازی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا