بورس و بازارمجله خبری

همدان با کمبود فایل استیجاری مواجه است

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابراهیم جمالی در ادامه گفت: تمدید خودکار یکساله قراردادها به دستور ستاد کرونا و مصوب شدن آن در ستاد کرونای پارسال را می‌توان یکی از جمله دلایل کم شدن واحدهای مسکونی استیجاری در شهرستان دانست که در این رابطه حتی اگر مالک هم راضی نباشد نیاز به تنظیم قرارداد جدید نبوده و قرارداد سال قبل می‌تواند برای یکسال دیگر به قوت خود باقی باشد.

وی با بیان اینکه هنوز این قراردادها به پایان نرسیده‌اند، خاطر نشان کرد: اگر در حال حاضر تعداد اندکی هم واحدهای مسکونی برای اجاره  وجود دارد به دلیل دستوری بود که دولت برای شناسایی خانه‌های خالی انجام داد و این امر موجب شد که برخی از صاحبان خانه‌های خالی برای اینکه مشمول مالیات نباشند منزل خود را اجاره دهند.

جمالی با اشاره به اینکه به دستور ستاد کرونا پارسال برای یکسال قرارداد بین مستاجر و موجر تا آخر سال تمدید شد و مستاجر به خودی خود یکسال دیگر می‌توانست در همان منزل بماند، یاد آور شد: اگر کسی واحد استیجاری می‌خواهد، پیدا کردن خانه کار سختی شده و به ناچار بسیاری از مشاورین املاک شهرستان مجبور به جواب کردن مشتری خود هستند.

رکود بازار مشاورین املاک به واسطه دستور ستاد کرونا

وی با بیان اینکه این امر از نقش بسیاری در رکود بازار مشاورین املاک برخوردار بوده و رونق کار را از آنان گرفته است، ادامه داد: اجاره بها مسکن نسبت به سال گذشته در همدان تغییری نداشته اما در بحث خرید و فروش در برخی از نقاط شهرستان شاهد کاهش قیمت هستیم.

جمالی با اشاره به اینکه بازار مسکن در همدان در رکود به سر می‌برد، افزود: وضعیت کسب و کار اکثریت واحدهای صنفی مشاورین املاک همدان تعریفی ندارد و به دلیل استیجاری بودن بیشتر واحدها، مشاورین املاک خرج و مخارج خود را در نمی‌آورند و به دلیل کسادی بازار برخی از آنان واحد خود را تعطیل کرده‌اند.

165 واحد صنفی مشاور املاک در همدان تعطیل شده اند

وی از ۱۵۰۰ واحد صنفی مشاورین املاک در همدان خبر داد و بیان کرد: از آبان ماه سال گذشته تاکنون به دلیل بی رونقی بازار ۱۶۵ واحد صنفی مشاورین املاک همدان نسبت به تعطیل کردن واحد خود اقدام کرده و بیکار شده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با اشاره به اشتغال سه تا چهار هزار نفر در سطح واحدهای صنفی مشاورین املاک شهرستان خاطرنشان کرد: با تعطیلی ۱۶۵واحد مشاورین املاک استان از آبان ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰نفر بیکار شدند.

جمالی خاطر نشان کرد: علاوه بر کاهش مشتری به دلیل کاهش مسکن استیجاری و استیجاری بودن بسیاری از واحدهای مشاورین  املاک، افزایش مالیات هم یکی دیگر از جمله مشکلات واحدهای صنفی مشاورین املاک بوده چرا که در رکود و کسادی بازار به سر می‌برند و پرداخت مالیات سنگین برای آنان امکان پذیر نیست.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا