مجله خبری

عوامل کاهش قیمت تمام شده مسکن

مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین درباره کاهش قیمت تمام شده مسکن اظهار کرد: اگر بر روی قیمت فلزات یا سیمان اقدامی صورت گیرد که در قیمت ها تاثیرگذار باشد می تواند در کاهش قیمت مسکن موثر باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن افزود: ما در سال حداقل 1.5 تا 2 میلیون واحد مسکن نیاز داریم، حدود 700،800 هزار ازدواج در سال داریم، حوادث غیرمترقبه و… همه اینها مواردی است که نیاز جدی کشور را برای ساخت یک و نیم تا دو میلیون مسکن ایجاد می کند، مسکن هم وارداتی نیست که اگر کمبود داشته باشیم با واردات آن بازار را اشباع شود.

وی گفت: ساخت مسکن دو تا سه سال زمان می برد، مسکن موضوعی است که باید با آن با ظرافت برخورد کرد، باید تولیدکننده حرفه ای حمایت شود.

بیگدلی تصریح کرد: اصلی ترین مالک مصالح ساختمانی دولت است، آهن، میلگرد مستقیم و غیرمستقیم در انحصار دولت قرار دارد اما به جای اینکه نیاز داخل را تامین کند به دلیل افزایش نرخ ارز، این محصولات را صادر می کند و در این شرایط شاهد جهش قیمتی اعجاب برانگیزی در بازار آهن هستیم.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تصریح کرد: دولت هیچ یارانه، خدمات و امتیازی برای تولید مسکن در نظر نگرفته است از طرفی قیمت ها چند برابر شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا