راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

بند مربوط به افزایش عوارض ساختمانی حذف شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   در جلسه علنی نوبت صبح امروز(شنبه) بعد از اتمام بررسی بندهای تبصره ۶، بندهایی که مغایر با قوانین کشور بود برای کسب دو سوم رای نمایندگان به رای مجلس گذاشته شد.

بند «ق» نتوانست رای دو سوم نمایندگان را کسب کند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد؛ در این بند آمده است: «۱- معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات کمک درسی، حذف می شود.

۲ – به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتراز یک میلیارد ریال درسال۱۴۰۰ علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می شوند.

۳ – واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

۴- معافیت های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه ها اعم از کنکور سراسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشدو دکتری)، حذف می شود.»

سپس بند الحاقی ۴ نیز به دلیل مغایرت های قانونی به رای مجلس گذاشته شد که نتوانست دو سوم آرای نمایندگان را کسب کند و اصل این بند نیز رای نیاورد و مجلس به حذفش رای داد و بدین ترتیب بند الحاقی (4) حذف شد.

در بند الحاقی ۴ تبصره ۶ آمده بود که «شهرداری‌های شهرهای بالای پانصد هزار نفر جمعیت موظفند بابت صدور هرفقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، دو درصد(۲%) مازاد بر عوارض شهرداری مربوطه از متقاضیان پروانه وصول و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز نماید.»

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا