راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن شارژ شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن تازه ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات به سازندگان را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۷۴ هزار و ۱۴ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کرده اند که از این میزان ۲۸۱ هزار و ۴۰۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده اند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از جمع آورده متقاضیان تاکنون هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه های متولی به سازندگان پرداخت شود.

به گفته شایان، از محل تسهیلات نیز تاکنون هفت هزار و ۴۳۸ میلیاردتومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۲۵۵ هزار و ۴۷۹ واحد در قالب ۲۱ هزار و ۹۴۹ پروژه به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد، ۷۹ هزار و ۹۰۰ واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منقعد شده ۲۷ هزار و ۱۴ میلیارد تومان است.

گفتنی است، طرح نهضت ملی‌مسکن یکی از طرح های دولت سیزدهم در بخش مسکن است که احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم را در برنامه قرار داده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تاکنون اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی‌مسکن تامین شده است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از این اراضی کاربری مسکونی دارند و مابقی نیز در مرحله تغییر کاربری و الحاق به محدوده هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا