اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

طرح‌های حمایتی مسکن مشمول تخفیف در روند اجرا خواهند شد  

تقی رضایی  معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا با جدیت به طرح‌های حمایتی خود در حوزه مسکن عمل کند، گفت: معتقدیم برای پیشبرد اهداف در این حوزه، باید شاهد اعمال برخی تخفیفات و همراهی‌ها نیز باشیم.
 او با اشاره به اینکه  این همراهی می‌تواند متقاضیان را در دست‌یابی به مسکن و تحقق آرزوی خانه‌دار شدن کمک کند اظهار کرد: معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و یک درصد حق‌الثبت مستثنی شود.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به زمین‌هایی که سازمان بنیاد مستضعفان در اختیار داشته و همراهی در خصوص واگذاری این زمین‌ها می‌تواند دولت را در تحقق اهداف طرح‌های حمایتی مسکن یاری دهد، گفت: در همین راستا هفته آینده پیش‌پرداخت ۷۷ میلیارد تومانی برای زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و در نقطه مناسبی به لحاظ سکونتی قرار دارد را مصوب خواهیم کرد.
رضایی با اشاره به اینکه قیمت کل زمین مذکور ۲۷۰ میلیارد تومان است، افزود: انتظار داریم حدود ۲۵ درصد تخفیف در این خصوص داده شود و مابقی پول زمین نیز خردادماه سال آینده پرداخت خواهد شد.
رضایی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان های کشور محدودیت های از لحاظ اراضی وجود دارد افزود: شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره به لحاظ زمین دولتی محدودیت‌هایی داریم اما با این وجود چند نقطه برای خرید یا توافق دنبال می‌کنیم به طوری که بنیاد مستضعفان همچنین دارای زمینی است که بنا شده است با سه درصد تخفیف در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دهد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا