راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

صنعت ساختمان، لوکوموتیو اقتصاد ایران است

به گزارش ساختمان آنلاین:  علی نیکزاد اظهار کرد: براساس قانون اساسی و اصل سوم، سی و یکم و چهل و سوم تامین مسکن جزو وظایف دولت هاست که این اقدام آثار اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در هر مقطع زمانی دولت ها صنعت ساختمان را تحرک بخشیده اند سایر بخش های اقتصادی کشور نیز به حرکت درآمده و از همین روی باید صنعت ساختمان را لوکوموتیو اقتصاد ایران دانست که سایر واگن ها را نیز به حرکت درمی آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به ۱۳۶ رشته مرتبط با صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: صنایع فولاد، سیمان، درب و پنجره و لوازم خانگی گرفته تا فرش و موکت در سایه تحرک صنعت ساختمان در مسیر رونق قرار می گیرند و در حقیقت ۵ درصد تسهیلات پرداختی در این حوزه شامل خدمات فنی و مهندسی، ۲۵ درصد دستمزد و ۷۰ درصد اشتغال و رونق تولید است.

نیکزاد بیان کرد: همین شهرک الهیه با ۱۵۷ هکتار و ساخت واحدهای مسکونی برای ۱۰۰ هزار نفر و ۲۵ هزار خانوار در ابعاد مختلف اشتغال مولد در اردبیل ایجاد خواهد کرد که از کارگر و بنا گرفته تا کارخانه های مختلف می توانند از قبل این ساخت و ساز به ظرفیت های اشتغال خود بیفزایند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۸ سال شهرک الهیه اردبیل که امکان سکونت ۸۰ هزار نفر در آن فراهم آمده با تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن و معبرسازی و خیابان کشی آماده ساخت و ساز است که مقرر شد سایر تاسیسات روبنایی اعم از فضاهای آموزشی، مذهبی، درمانی، تجاری و … در این شهرک مهیا شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کر: مقرر است تا کمیسیون ماده ۵ ضوابط ساخت و ساز را در این شهرک برای سازندگان اعلام کند تا در کنار اعمال تراز خط آسمان نمای ساختمان ها نیز به صورت ایرانی – اسلامی اجرایی و عملیاتی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا