دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساختمان‌هایی مشابه متروپل در تهران وجود ندارد

حمید رضا صارمی در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  خاطرنشان ساخت:  فاجعه متروپل نشان داد اگر در حوزه ساخت وساز کوتاهی یا غفلت کنیم،جبران تبعات آن غیرممکن یا بسیار سخت خواهد بود.

وی بر لزوم اجرای مقررات و ضوابط توسط تمامی ارگانها اشاره کرد و افزود: کوتاهی در خصوص رعایت ضوابط و مقررات ایمنی ساخت وساز اساسا از هیچ سازمان،شخص و نهادی پذیرفته نیست چرا که این مساله با جان مردم در ارتباط است و هر چند که بحث های ساخت وساز با کیفیت و رفاه زندگی مردم،حفظ سرمایه های ملی و….مرتبط است اما فراتر از همه اینها در حوزه ساخت وساز مساله جان مردم قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بر تآب آوری ساختمانها در زمان بروز حوادث طبیعی نظیر زلزله اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه کشور ما در منطقه زلزله خیز دنیا واقع شده است ،بی توجهی به استانداردهای ساخت وساز با خساراتهای جانی و مالی گسترده در هنگام وقوع زلزله همراه خواهد بود که نمونه این مساله در زلزله بم،بروجرد ،کرمانشاه و…رخ داد،بنابراین ناچاریم که مراقبتهای حداکثری در اجرای ضوابط ساخت وساز داشته باشیم.

وی در واکنش به این موضوع که آیا ساختمانهایی نظیر متروپل در پایتخت وجود دارد اذعان داشت: در تهران پدیده ای مثل متروپل وجود ندارد چرا که اساسا شرایط شکل گیری ساختمانهایی نظیر متروپل در تهران موضوعیت ندارد و مطمین هستم که حادثه ای مشابه متروپل در پایتخت رخ نخواهد داد.

ساخت وسازهای غیرمجاز گلابدره محدود است

معاون شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با  ساختمان آنلاین در خصوص ساخت وسازهای غیر مجاز گلابدره و طرح این موضوع که شهرداری و شورا در این زمینه قصور داشته اند نیز گفت: شهرداری در خصوص گلابداره کوتاهی نکرده است و مدیریت شهری الزاماتی دارد که جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد.

وی در ادامه افزود: به هر حال سالهای سال این محیط وجود داشته است اما با این حال گسترش زیادی پیدا نکرده است و باید این موضوع را مد نظر قرار داد که اساسا بخشی از معضلات گلابدره خارج از اراده است،مثلا ممکن است به ضرب زور و یا در اثر غفلت این اتفاق ها رخ دهد که این امر طبیعی است .

صارمی افزود: اما اگر شهرداری نباشد ،حجم ساخت وسازهای غیرمجازی که در این مناطق رخ خواهد داد به مراتب بیشتر خواهد بود،در حالی که در حاضر میزان تخلفات ساخت وساز در این مناطق و مخصوصا گلابدره به تعداد انگشتان دست است.

وی به بخش از اقدامات شهرداری برای مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز در گلابدره اشاره کرد و اظهارداشت: شهرداری به تکالیف قانونی خود در این زمینه به خوبی عمل کرده است که از جمله آن می توان به مقابله با گروه های سازمان یافته در گلابدره، صدور رای کمیسیون ماده صد  و.. اشاره کرد.

صارمی تاکید کرد: برای ممانعت از گسترش ساخت وسازهای غیرمجاز در گلابدره همه ارگانها شامل دادستانی،نیروی انتظامی و.. پای کار هستند و ما در این منطقه موضوع خاصی نداریم و اتفاقاتی که رخ می دهد موردی است اما همین میزان کم نیز قابل پذیرش نیست.

وی در پایان یادرآور شد: شاید به خاطر نوع گزارشها درباره ساخت وسازهای گلابدره برخی تصور می کنند که حجم تخلفات در این منطقه زاید است،این در حالی است که در دهه گذشته به تعداد انگشتان دست ،ساخت وساز غیرمجاز در این منطقه صورت گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا