اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد از نبود طرح جامع صنعتی‌سازی مسکن

دکتر جاوید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: وقوع زلزله همانند بسیاری از پدیده ها امری طبیعی است و برای اینکه از پیامدهای ناشی از زلزله در امان باشیم باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم که از جمله آن ساخت مسکن ایمن به شیوه صنعتی سازی با بهره گیری از الگوی های ایرانی – اسلامی است.

وی به مزایای صنعتی سازی اشاره کرد و گفت: صنعتی سازی سبب سریع سازی،مقاوم سازی، انبوه سازی و ارزان سازی تولید مسکن می شود و بنابراین عبور از شیوه های سنتی و ساخت مسکن به روش صنعتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: بهره گیری از روشهای صنعتی در تولید مسکن سالیان سال است که مورد توجه قرار گرفته است اما با این وجود ما فاقد طرح جامع صنعتی سازی هستیم و در عمل برای نهادینه کردن صنعتی سازی هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم رفع موانع توسعه صنعتی سازی در بخش مسکن تاکید کرد و افزود: برای ترویج صنعتی سازی لازم است که در بدو امر موانع و گلوگاه های صنعتی سازی شناسایی شود و سپس اقدامات لازم برای صنعتی سازی ساخت وسازها صورت گیرد.

جاوید با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه صنعتی سازی گفت: برای توسعه صنعتی سازی لازم است از مراکز آموزشی و علمی هم کمک بگیریم و ما در دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی داریم که با همکاری با انبوه سازان اقدامات لازم را برای ترویج صنعتی سازی انجام دهیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا