دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

متروپل باید سبب تشدید نظارت بر فرآیند ساخت‌وساز شود

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین  در جریان برگزاری یک همایش،علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ساختمان آنلاین  مبنی بر اینکه ،با توجه به حادثه متروپل،آیا تحولی در رعایت ضوابط و تشدید تمهیدات ایمنی ساختمانها صورت خواهد گرفت؟ با بیان اینکه ضوابط شهرسازی در متروپل رعایت نشده است خاطرنشان ساخت: یک جنایت در متروپل صورت گرفته است. عدم دقت در ساخت، بی‌دقتی در نظارت و سودجویی سازنده دست به دست هم داد تا این حادثه تلخ رخ دهد که می‌تواند منشا دقت صد برابری در تهران برای این موضوعات باشد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران با اشاره به دغدغه مستأجران و تصمیمات جدید در حوزه مسکن، یادآور شد: ضمانت اجرایی اقدامات در این بخش، همیت و غیرت ماست و اگر من به عنوان خدمتگزار مردم کوچک‌ترین همیتی داشته باشم باید آب شوم که ببینم یک زوج جوان از شرایط سخت مسکن استیجاری و قیمت بالای ملک، سرخورده و سرشکسته شوند و کسانی که عائله مند هستند در پیچ و خم مسکن گرفتار شده اند.

زاکانی افزود: ۶۶ سال زمان می‌برد که کسی بتواند با حقوق دریافتی خود مسکن خریداری کند و از سویی دیگر ۶۵ درصد سبد خانوار صرف هزینه‌های مرتبط با مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه گام اول این است که از مصوبه سران استفاده کنیم و به وزارت راه و شهرسازی کمک کنیم که برای تمدید خودکار اسکان مستأجران اقدام کند، اظهار کرد: این مستأجران ۵۱ درصد جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند. باید از طریق تسهیلات و مشوق‌ها بتوانیم در حوزه تملکی وارد شویم که در این زمینه مصوبه‌ای در بافت فرسوده داریم که می‌توانیم اضافه طبقه را از سه به چهار طبقه افزایش دهیم که مشوق بسیار خوبی است.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: مولفه‌هایی برای سایر سطوح در نظر گرفته شده و در کنار آن، اقدام میان مدتی را دنبال می‌کنیم که دو ساله است و با قبول مسئولیت اجتماعی خود، هم می‌خواهیم در حوزه تملکی و هم در حوزه استیجاری ورود کنیم؛ به طوری که شهرداری بتواند با در اختیار قرار دادن زمین و صدور پروانه امکانی را فراهم کند که صاحب مسکن شدن در تهران دیگر افسانه نباشد و زندگی در ملک استیجاری افراد را به سختی و تنگنا نیندازد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا