راه و شهرسازیمجله خبری

وزارت راه: دولت بودجه صندوق ملی مسکن را نداد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، امیرمحمود غفاری با بیان “بایستی دولت به این بخش  نگاه ویژه ای داشته باشد” اظهار کرد:‌ سال گذشته درخواست وزارت راه و شهرسازی، اختصاص حداقل 40 همت (40 هزار میلیارد تومان) به‌صورت نقدی از سوی دولت برای صندوق ملی مسکن بود که اقدامات اولیه انجام بگیرد، اما متأسفانه این خواسته محقق نشد و این عدد دیده نشد بلکه بودجه‌ای دیگر آنهم به صورت نسیه اختصاص یافت.

وی افزود: بیش از یک سوم اراضی -نهضت ملی مسکن- که رئیس جمهور وعده داده بود، تأمین شد. در بخش تسهیلات نیز نظر به رصد وضعیت استان‌ها تا حدی تأمین شده اما هنوز کامل نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار مصالح اصلی ساختمانی 60 درصد رشد قیمت داشته است، از طرفی  ابتدای سال دستمزد و حقوق کارگران به‌صورت رسمی از سوی دولت  57 درصد افزایش یافت که از دیگر عوامل افزایش هزینه‌هاست.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه حمل و نقل  برای سال آینده تقریبا 17 همت (17 هزار میلیارد تومان) تعهد ایجاد کرده است. بودجه فعلی فصل حمل‌و‌نقل در سال جاری 22 همت (22 هزار میلیارد تومان) است که بایستی حداقل به 50 همت افزایش یابد تا 50 درصد هزینه‌ها تأمین شود.

 14 آذرماه امسال رهنما مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفته بود:‌ حداکثر 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. در مجموع حداکثر 27 هزار میلیارد تومان در این دوره نهضت ملی مسکن هزینه شده که رقمی زیادی نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا