بورس و بازارمجله خبری

صندوق املاک گزینه‌ای مناسب برای فروش مستغلات بانک‌ها

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایرنا (سنا)، پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران به‌تازگی آغاز شده که «رسول رحیم‌نیا»، کارشناس بازار سرمایه اعلام کرده است با آغاز به کار صندوق املاک، مردم و سرمایه‌گذاران با هر مقدار سرمایه‌ای می‌توانند در بازار املاک سرمایه‌گذاری کنند، در شرایطی که تا پیش از این سرمایه‌گذاری در این بازار نیازمند پول زیاد، حداقل به اندازه وجه یک واحد مسکن بود.

وی به آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق‌املاک اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل ماهیتی که این صندوق‌ها دارند، برای ایجاد اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران ۵٠ درصد از واحدهای موسسان و فروشندگان املاک برای یک سال اول نزد شرکت سپرده‌گذاری وثیقه می‌شود تا یک ضمانتی برای ایفای تعهدات آن‌ها به وجود آید تا به این ترتیب سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

رحیم نیا گفت: صندوق املاک و مستغلات برخلاف صندوق زمین و ساختمان که در جهت تقویت عرضه و به منظور احداث پروژه‌های خاصی در نظر گرفته شده بود، برای تقویت تقاضا و خرید و فروش املاک و اجاره، اجرایی شده تا شاهد رونق بخشی و ورود سرمایه‌های خرد به بازار املاک از مسیر بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه بستری امن و مناسب برای عرضه املاک و مستغلات مازاد نهادهای عمومی غیردولتی و بانک‌ها است که با راه‌اندازی صندوق املاک، دیگر امکان بهانه‌گیری بانک‌ها در خصوص نبود تقاضا برای خرید املاک آن‌ها کاهش می‌یابد و شاهد فروش شفاف و رونق معاملات این دست از املاک و مستغلات در بستر بورس‌ها نیز خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا