دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش زمان صدور پروانه در منطقه 16 به 38 روز

 

حمید رضا صارمی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با  خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهارداشت: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی بخشی مدیریتی و بخشی ساختاری است و در منطقه 16 این زمان در قیاس با سایر مناطق کاهش چشمگیری داشته و به 38 روز رسیده است .

وی بر لزوم تقویت زیرساختها برای کاهش این زمان در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران اشاره کرد و اذعان داشت :خوشبختانه یک شرایط رقابتی در بین مناطق مخلتف شهرداری برای کاهش این زمان ایجاد شده است و امیدواریم که با فراهم شدن زیرساختها به نقطه ایده آل دراین زمینه برسیم .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که دلیال کاهش زمان صدور پروانه درمنطقه 16 چیست اظهارداشت: بخشی از آن ناشی از خوش فکری دوستان است که با کاهش مراحل غیر ضروری اداری توانسته اند این زمان را کاهش دهند و امیدواریم که در سایر مناطق نیز با بهره گیری از ظرفیتها شاهد کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی باشیم .

صارمی همچنین درباره تفاهم نامه منعقد شده بین شهرداری تهران و انبوه سازان برای ساخت مسکن در تهران اذعان داشت: تفاهم نامه های متعددی را با بخش خصوص،عمومی ،دولتی ، نیمه عمومی ،نیمه خصوصی و.. منعقد کرده ایم و ساخت مسکن وارد فاز اجرایی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از عرضه این واحدها و تاثیرش بر بازار مسکن چیست تصریح کرد: با توجه به اینکه تعادل بخشی بین عرضه و تقاضای مسکن ،نقش کلیدی در کنترل بازار مسکن دارد بنابراین افزایش عرضه قطعا در مهار تورم بازار مسکن موثر خواهد و حتی در شرایط فعلی نیز ورود شهرداری تهران به حوزه مسکن سبب شده که رشد تورم در بخش مسکن حدود سه الی چهار درصد کاهش پیدا کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه طی یک الی دو ماه آینده بازار مسکن شرایط ثبات را تجربه خواهد کرد ادامه داد: در سالهای اخیر، انباشت تقاضا وعدم تولید مسکن ،سبب افزایش قیمتها و تشدید فشار تقاضای مسکن شده بود،این در حالی است که قطعا با افزایش عرضه از حجم این فشارها کاسته خواهد شد و با تسریع در روند واگذاری واحدهای مسکونی ،تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن ایجاد خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا