بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

تولید سیمان ۷ درصد کاهش یافت/ ۳.۴ میلیون تن صادرات سیمان داشتیم

به گزارش ساختمان آنلاین:  عبدالرضا شیخان در گفت و گویی در مورد وضعیت تولید سیمان، اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سیمان تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش حدود ۷ درصدی را نشان می دهد. همچنین در این مدت ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کلینکر تولید شده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: در ۱۰ ماه امسال، حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن صادرات سیمان و ۷ میلیون تن صادرات کلینکر داشتیم.

دو علت عمده کاهش تولید سیمان

وی در مورد علت کاهش تولید سیمان، گفت: بخشی از کاهش تولید ناشی از محدودیت های برق و سوخت رسانی است که موجب شد کارخانجات نتوانند با تمام ظرفیت کار کنند.

شیخان تصریح کرد: همچنین علت دیگر کاهش تولید مربوط به وضعیت بازار می شود؛ سیمان تولید شده نمی تواند در کارخانجات انبار شود از این رو کارخانه بر اساس نیاز بازار، سیمان تولید می کند و وقتی تقاضای کاهش یابد، تولید نیز کاهش می یابد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بنابراین وضعیت تولید سیمان نشان می دهد که بازار کشش بیشتری در بخش تقاضا نداشته و در نهایت تولید کاهش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا