مجله خبریراه و شهرسازی

خانواده‌های دارای فرزند سوم در استان اردبیل صاحب زمین می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت ۲۰۰ متر مربع زمین جهت ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند سوم در این استان واگذار می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، محبوب حیدری اظهار کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت یک‌هزار و ۷۰۷ نفر در این استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۹۲۵ متقاضی تشکیل پرونده شده و ۶۲۱ متقاضی یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در چهار شهر نمین، لاهرود، جعفرآباد و خلخال دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس این طرح مقرر است تا پایان سال یک قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ۲۳۰ متقاضی دیگر هم در استان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی اظهار کرد: در قالب این طرح ساخت ۶۵ هزار واحد در استان در دستور کار قرار گرفته که اقدامات لازم برای تامین زمین در همه شهرهای استان غیر از اردبیل انجام شده است.

حیدری افزود: برای ساخت نهضت ملی مسکن تلاش شده تا زمین‌هایی با امکان‌سنجی مطلوب و فضای شهرسازی مناسب تامین شود و برای تحقق این امر ۷۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

۱۱۸ هزار نفر در استان اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تعداد نهایی ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل اظهار کرد: در این استان ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر تایید نهایی شده و ۳۰ هزار متقاضی نیز وجه و آورده اولیه را واریز کردند.

وی بیان کرد: از این تعداد پنج هزار نفر در شهرهای مختلف استان و ۲۵ هزار نفر در شهر اردبیل متقاضی مسکن هستند که سه هزار واحد آن در مرحله تکمیل بوده و مابقی طرح‌ها نیز در مدت ۲ سال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: در کنار مرغوبیت زمین، سعی شده تا با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات کم‌بهره نیز در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل سیاست‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پایبندی به مشخصات فنی و اجرای مطلوب طرح‌ها را یادآور شد و گفت: در این زمینه نیز در کنار طراحی، ساخت مسکن با کیفیت مناسب در مرحله اجرا است.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا