راه و شهرسازیمجله خبری

وسعت شهر دهدشت بزرگتر می شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  علیرضا نیکویی زاده در ادامه افزود: ساخت و ساز در ۸۵ هکتار از این سطح پیش از این ایجاد شده بود که شامل مناطقی از جمله سمغان و محدوده مسکن مهر است.

وی اظهار داشت: این ۸۵ هکتار به دلیل ساخت و سازهای انجام شده درآمدی فوری برای شهرداری ایجاد نخواهد کرد چون که نیاز زیادی به ساخت و سازهای جدید ندارند.

نیکویی زاده بیان کرد: ۱۰۰ هکتار باقی مانده آن زمین قابل ساخت و ساز است و این بخش از مساحت اضافه شده امکان درآمدهای جدید برای شهرداری را دارد.

وی عنوان کرد: با توسعه ساخت و ساز در این مناطق بخش زیادی از مشکلات گرانی مسکن و اجاره بها در شهر دهدشت برطرف خواهد شد.

طرح جامع شهری دهدشت آبان ماه امسال در شورای عالی وزارت مسکن و شهرسازی به تصویب رسید.

شهر دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

این شهر در محدوده غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته ‌است. دهدشت از شمال به سوق و جاده اصفهان (پاتاوه – دهدشت)، از شرق به چرام، از غرب و جنوب غربی به خوزستان و شهر بهبهان و از جنوب به شهر دوگنبدان منتهی می‌شود.

دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و شهری در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است با ماهیت اقلیمی و جغرافیایی خاص که آب و هوایی معتدل در چهار فصل سال دارد.

دهدشت که از شهرهای تاریخی ایران در دوره های مختلف است آخرین بار در دهه۴۰خورشیدی بنا نهاده شد و از آن زمان تاکنون مرکز شهرستان کهگیلویه است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا