راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ساخت ۴۰ شهرک جدید در مرحله مکان‌یابی

به گزارش ساختمان آنلاین:  بخشی از برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در راستای طرح  نهضت ملی مسکن که از ماه‌ها قبل هدف‌گذاری شده احداث ۱۸ شهر و ۴۰ شهرک علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال موجود است. ذیل این برنامه، سه شهرک و یک شهر جدید در اطراف تهران ساخته می‌شود.

آخرین وضعیت احداث شهرک‌های جدید که توسط علیرضا جعفری ـ سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ـ اعلام شده حاکی از آن است که هم‌اکنون ۴۰ موقعیت مکانی شناسایی شده که در حال مطالعه است.

وی هم‌چنین با اشاره به برنامه ایجاد شهرک‌های خصوصی گفته است: برای ایجاد شهرک‌های خصوصی و بهره‌مندی از آنها اقداماتی در حال انجام است. هم‌اکنون مطالعه و امکان‌سنجی اراضی خصوصی که قابلیت تبدیل شدن به شهرک را دارند در حال انجام است. با این کار در صدد هستیم تا علاوه بر ارزیابی این ظرفیت در ایجاد شهرک‌های مسکونی از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهره ببریم.

جعفری با تاکید بر اینکه در حوزه شهر های جدید رویکرد فعلی، امکان‌سنجی ایجاد فضای مطلوب زیستی است، پیگیری موضوعات مرتبط با شهر های جدید را کاری پیچیده و بلندمدت عنوان کرد.

سرپرست شرکت عمران شهر های جدید از امکان‌سنجی برای ایجاد شهرک‌های جدید در تعامل با معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: ایجاد شهرک‌های مسکونی سیاست کلان شرکت عمران شهرهای جدید است که دنبال می‌شود.

رشد جمعیت شهرهای جدید شش برابر کلانشهرها

بنابراین گزارش، سال جاری جمعیت ۲۱ شهر جدید از ۱.۲ میلیون نفر عبور کرد. طبق آمار روند رشد جمعیت در شهرهای جدید به شش برابر کلانشهرهای کشور رسیده که بر اساس اعلام شرکت عمران، علت اصلی آن به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات در این شهرها مربوط می‌شود. در سالهای گذشته ۳۵۲ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شد که تا تیرماه امسال ۳۰۳ هزار واحد تحویل شده است. احداث ۲۰۰ مدرسه، تکمیل مترو هشتگرد، بازار اندیشه، آزادراه تبریز ـ سهند، بوستان مشاهیر پرند، مجموعه چندمنظوره شهر جدید صدرا و دهها پروژه دیگر که یا افتتاح شده یا در دست اجرا قرار دارد، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در چهار سال گذشته بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا