مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

تعریف ۷۵ هزار میلیارد تومان پروژه در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از طی مراحل قانونی ساخت ۴ شهر جدید در کشور خبر داد و گفت: اگر منتظر منابع دولتی برای شکل‌گیری شهرهای جدید باشیم، تحقق این امر ۳۰ سال طول می‌کشد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا جعفری از طی مراحل قانونی ساخت 4 شهر جدید خبر داد و اظهار کرد: در زمان حاضر 21 شهر جدید در کشور داریم که مراحل قانونی ساخت 4 شهر جدید طی شده و این تعداد به شهرهای جدید اضافه شده است. بسیاری از نقاط هم برای ساخت شهرهای جدید در دست مطالعه و بررسی هستند. بنابراین برای پیشرفت و توسعه شهرهای موجود، باید اقداماتی انجام شود و شهرهای در آستانه شکل‌گیری که در مرحله تولد هستند؛ به‌اصطلاح نسل دوم تلقی می‌شوند.

وی افزود: در شهرهای جدید به نام «مهرگان»  یا «تابناک» اقدامات مطالعاتی و امکان‌سنجی و توجه به طرح تفصیلی در آنها شکل گرفته و تاکید کرده‌ایم که باید زیرساخت‌های موردنیاز در این شهرها آماده شود تا متقاضیان بتوانند در آنجا ساکن شوند که این اتفاق باید رقم بخورد.

وی تصریح کرد: در ارزیابی شکل‌گیری شهرهای جدید دو نگاه وجود دارد. یک نگاه که در گذشته حاکم بوده و بیشتر در آن مسکن‌سازی مطرح بوده است، اما در این دوره صرفا به دنبال مسکن‌سازی نیستیم، بلکه به دنبال شهرسازی هستیم. این بدان معناست که باید در کنار ساخت مسکن، سایر امکانات نظیر اماکن تفریحی، خدماتی، گردشگری، تجاری و تمام ابعاد توسعه شهر به صورت متوالی شکل بگیرد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی یاد‌آور شد: مسکن حمایتی به عنوان رویکرد عملیاتی دولت به شمار می‌رود و در کارکردهای سرانه‌ای و خدماتی و ارتقای کیفیت زندگی قطعاً باید به سمت مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت‌های تامین سرمایه برویم.

جعفری یادآور شد: اگر منتظر منابع دولتی برای شکل‌گیری شهرهای جدید باشیم، تحقق این امر 30 سال طول می‌کشد. بنابراین باید فرصت‌ها را فراهم کنیم تا بازار سرمایه در این زمینه مشارکت داشته باشد.

وی با اعلام اینکه امروز بالغ بر 75 همت پروژه در قالب 166 فرصت سرمایه‌گذاری در 21 شهر جدید موجود تعریف شده و ظرفیت‌ها را در این حوزه شناسایی کرده‌ایم، اضافه کرد: از این 75رقم، حدود 50 همت آورده دولت در قالب زمین و زیرساخت‌هایی است که شهرهای جدید آنها را فراهم کرده است. همچنین 25 همت توسط بخش خصوصی وارد اجرا پروژه‌ها می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا