راه و شهرسازیمجله خبری

رفع موانع موجود برای تسریع در اجرای نهضت ملی شهرهای جدید

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه وشهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از رفع موانع موجود برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از پیمانکاران و سازندگان باید توسط بانک‌های عامل اعتبارسنجی شوند که بعضاً زمانبر است و در تلاش هستیم تا موانع موجود را برطرف و سرعت کار را بالا ببریم.

رفع موانع موجود برای تسریع در اجرای نهضت ملی شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این پرسش که تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید چه میزان زمین برنامه‌ریزی و تخصیص یافته است، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شده است.

پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن پرند به زودی بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم برخی از پروژه‌های نیمه تمام را وارد چرخه دوباره ساخت کرده است.

جعفری همچنین از بهره‌برداری پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید پروژه ۳۰۰ واحدی پرند است که به زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد. این واحدها حداکثر تا پایان سال بهره‌برداری می‌شوند.

تدوین بسته سرمایه‌گذاری در ساخت برای شهرهای جدید

وی تصریح کرد: سیاست شرکت عمران شهرهای‌جدید به این نحو است که همزمان با ساخت و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز به شهروندان ارائه بدهد. با توجه به ظرفیت‌های اراضی و املاکی که در اختیار شرکت عمران شهرهای‌جدید است بسته‌های مشارکت در ساخت و سرمایه گذاری در ساخت در شرکت عمران شهرهای‌جدید فعال شده است.

جعفری ادامه داد: اولین دستور این است که از خود اراضی محدوده پروژه‌ها استفاده کنیم و خدمات زیربنایی و روبنایی را سامان بدهیم. همزمان با اجرای پروژه‌های مسکونی شرکت عمران شهرهای‌جدید تلاش می‌کند تا خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز به پیش ببرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا