مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

ضرورت همراهی شورای عالی معماری و شهرسازی با مسکن‌سازی شهرداری تهران

معاون اسبق مسکن و ساختمان با تاکید بر ضرورت همراهی شورای عالی معماری و شهرسازی با طرح مسکن‌سازی شهرداری تهران، گفت: مسکن پیشران اقتصاد و تولید کشور است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، ابوالفضل صومعلو با اشاره به ورود شهرداری تهران به مقوله تولید مسکن، اظهار کرد: این اقدام برای ساخت مسکن با هدف رفع موانع تولید، کاهش زمان صدور پروانه و ارائه بسته‌های تشویقی در بافت فرسوده، اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان “این یک اقدام مناسب و خوبی است تا بتواند در حل مشکل مسکن برخی از متقاضیان شهر تهران موثر باشد”، افزود: شهرداری تهران براساس تبصره 21 ماده 55 قانون شهرداری ها که متاسفانه سال‌های طولانی مغفول واقع شده بود در این دوره احیا شده و ملزم به تولید مسکن برای دهک‌های پایین جامعه شده است.

وی با یادآوری این‌که در اقتصاد شهری مسکن به عنوان ضربه گیر اقتصادی تلقی می‌شود، تصریح کرد: مواقعی که دولت‌ها در نظر دارند یک حرکت روبه رشد در اقتصاد داشته باشند سراغ مسکن می روند چرا که مسکن پیشران اقتصاد و تولید کشور است.

معاون اسبق مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین لازم است نهضت مسکن سازی در کل کشور راه بیفتد و شهرداری تهران هم به عنوان جزئی از این حرکت با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در خصوص تسهیلگری برای احداث 180 هزار واحد مسکونی هدف گذاری کرده است.

صومعلو بیان کرد: این حرکت شهرداری تهران باید با همکاری تمامی نهادهای مرتبط اجرایی ادامه یابد، چراکه در صورت عدم همکاری دستگاه‌ها و نهادها به‌ویژه شورای عالی معماری و شهرسازی نمی‌توان  افق روشن و ملموسی برای این اقدام متصور شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا