مجله خبریراه و شهرسازی

معاون وزیر راه: ۱۶۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که، در دولت سیزدهم توجه ویژه به ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شد، گفت: در این دولت ۱۶۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آیینی روز چهارشنبه در همایش و کارگروه آموزشی سیاست‌ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده در بابلسر بیان داشت: دولت سیزدهم توانست ۵۰ هزار و ۴۸۹ واحد مسکونی نیمه تمام در بافت‌های فرسوده را تکمیل و به مرحله افتتاح برساند.

وی با بیان این که، خانه‌های در حال ساخت در بافت‌های فرسوده در سفرهای استانی هیات دولت و دهه فجر افتتاح خواهد شد، افزود: دولت سیزدهم با ارائه طرح‌های تشویقی مناسب با کمک شورای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها در حال افزایش دادن ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان تهران با اجرای ۹۳ درصد برنامه‌های ابلاغی در بافت های فرسوده در بین استان‌های کشور پیشتاز است و خراسان رضوی و یزد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با ذکر این مطلب که دولت با ارائه بسته‌های تشویقی درصدد رونق دادن ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است، بیان کرد: برخی از شهرداری‌های کشور ۵۰ درصد تخفیف برای عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده اختصاص دادند.

آیینی ادامه داد: برخی از شهرداری‌های کشور این تخفیف عوارض را به ۱۰۰ درصد رساندند و به لحاظ قانونی اعمال این تخفیف هیچ منعی ندارد و تقاضای ما از شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر آن است که اعمال ۱۰۰ درصدی تخفیف عوارض پروانه و تراکم ساخت را در بافت‌های فرسوده اجرا کنند.

احیای خانه‌های تاریخی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این مطلب که خانه‌های تاریخی برای مرمت و احیا به میزان ۸۰ درصد وام ساخت مسکن تسهیلات دریافت می‌کنند، بیان داشت: با اعمال این قانون خانه‌های تاریخی کشور هم مرمت و بازسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت ۱۹ طرح تشویقی برای ساخت خانه‌ در بافت‌های فرسوده اختصاص داده که ۱۵۰ شهر در کشور در حال اجرای این بسته تشویقی هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا