راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

نیاز به همکاری بخش خصوصی و دولت در ساخت مسکن

مهندس سعادت نژاد رییس انجمن سازندگان در گفت و گو با ساختمان آنلاین اظهار کرد: ساخت یک میلیون مترمربع مسکن بر اساس قانون مصوب شده است و وزارت راه و شهرسازی به عنوان بازوی اجرایی موظف به انجام آن است.

مهندس محمدرضا یاسایی ضمیر رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور نیز ادامه داد: شاید دولت نتواند به تنهایی ساخت یک میلیون متر مربع مسکن را به سرانجام برساند اما اگر از بخش خصوصی کمک بگیرد می تواند تا حدودی به قولی که به مردم داده است نزدیک شود. مسئله این است که دولت تا چه اندازه میخواهد از راه های مختلف از جمله در اختیار گذاشتن زمین و تسهیلات رایگان با بخش خصوصی تعامل داشته باشد.

سعادت نژاد نیز در خصوص ساخت مسکن توسط دولت  گفت: دولت می تواند علاوه بر واگذاری زمین به بخش خصوصی موانع را نیز از سر راه بردارد و اجازه دهد انجمن ها و تشکل های خصوصی مانند پیمانکاران، انبوه سازان و سازندگان دارای صلاحیت که همه آنها مجوز های خود را از راه و شهرسازی و یا استانداری گرفته اند ، وارد بخش ساخت و ساز شوند.

وی ادامه داد: اگر بتوانند مصالح را با قیمت مناسب و شرایط سابق به سازندگان دارای صلاحیت تحویل دهند و از آنها در بخش های مختلف از جمله زمان صدور مجوز و…حمایت کنند و سرعت کار را افزایش دهند ، بخش خصوصی می تواند در کنار دولت حتی بیشتر از متراژ گفته شده نیز مسکن ها را به پایان ساخت برساند.

پوراندخت دیوانیان دبیر کل کانون سازندگان مسکن و ساختمان کل کشور یاداورشد: نظر ما این است که این ساخت و سازهای توسط افراد متخصص که وزارت راه و شهرسازی صلاحیت آنها را تایید کرده انجام شود چرا که افزایش کیفیت ساخت را به دنبال خواهد شد و مردم هم می توانند با خیال راحت خانه هایی امن و مقاوم تحویل بگیرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا