راه و شهرسازیمجله خبری

شناسایی ۸ هزار خانه خالی در استان مرکزی

به گزارش ساختمان آنلاین:   علی حبیبی کمیجانی روز یکشنبه ۲۲ خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه یا در صورت تمایل مطابق دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم فرم مربوطه را ارسال کنند.

حبیبی افزود: بر این اساس تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۰ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم باشد مشمول مقررات این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی معاف هستند.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: استفاده کسبه از معافیتهای مالیاتی مشروط به تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر است و تسهیلاتی همچون پرداخت قسطی هم برای مودیان فراهم شده است.

حبیبی با اعلام اینکه پایان خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل از طریق سامانه الکتریکی https://ntr.tax.gov.ir  است بیان کرد: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را دارند می‌بایست از طریق تکمیل فرم مربوطه در پایگاه اینترنتی https://ntr.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

وی بیان کرد: در فرم یاد شده مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م(قانون مالیات های مستقیم) با توجه به اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور یا فروش ابرازی حسب مورد و براساس قوانین و مقررات تعیین می‌شود و چنانچه مالیات تعیین شده مورد پذیرش مودی باشد می‌تواند با تسلیم فرم مذکور از شرایط این دستورالعمل بهره‌مند شود.

حبیبی اضافه کرد: درصورتی که اطلاعات موجود در فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م مورد پذیرش مودیان نباشند، این گروه مکلفند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق با قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند. پایان مهلت استفاده از تبصره ۱۰۰ پایان خرداد ماه بوده و در صورت عدم تسلیم اظهارنامه در این مدت ماده ۱۰۰ به مودیان تعلق نگرفته و شامل جریمه نیز می شوند و سازمان برای آنان اظهارنامه در نظر می گیرد.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی همچنین از امکان تقسیط مالیات مقطوع در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م خبر داد و اضافه کرد: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع این دستورالعمل را به صورت یکجا تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ نداشته باشند، می‌توانند مالیات مقطوع مشخص شده را حداکثر تا ۴ ماه بصورت اقساط مساوی پرداخت کنند.

حبیبی اضافه کرد: بیشتر پرونده های مالیاتی استان مربوط به مشاغل است که تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۶ هزار پرونده مالیاتی ثبت شده است. یکی از اهداف سازمان امور مالیاتی تحقق کامل درامد های مالیاتی با کمترین فشار به کسبه و واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: بیس از ۱۳ میلیون دستگاه کارتخوان در کشور موجود است که ۹ میلیون تعیین تکلیف شده و به یک پرونده مالیاتی متصل شده، ۴ میلیون دستگاه نیز در حال سپری کردن این فرآیند هستند.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی افزود: اتصال پایانه فروش به پرونده مالیاتی امسال در دستور کار این اداره کل است و تلاش می شود با اجرای این مهم میزان واقعی درامدها مشخص شود.

حبیبی کمیجانی اضافه کرد: بر اساس قانون، پزشکان مکلف هستند دستگاه های کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند در غیراینصورت بر اساس قانون مجازات هایی برای آنها لحاظ می شود.

وی ادامه داد: هرگاه بر اساس اسناد و مدارک مثبته مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات مودی بیشتر از مبلغ ۴۸ میلیارد ریال بوده، علاوه بر مطالبه مالیات، مشمول جرایم متعلقه و عدم استفاده از معافیت ها و نرخ صفر خواهند شد.

حبیبی کمیجانی بیان کرد: نیاز است مودیان مالیاتی درامدهای واقعی خود را در اظهارنامه مالیاتی اعلام کنند زیرا مابه التفاوت درآمدها به عنوان کتمان مالیاتی در نظر گرفته شده و علاوه بر اخذ مالیات ۳۰ درصد جریمه به آنان تعلق می گیرد.

وی افزود:مودیان که اظهارنامه مالیاتی پر می کنند مبلغ خرید و فروش را اعلام کنند. اظهارنامه هایی که مبلغ درآمد آنها صفر وارد شود به عنوان اظهارنامه در نظر گرفته نمی شود.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی در خصوص فرار مالیاتی گفت: تشخیص میزان فرار مالیاتی تا زمانی که درامد واقعی مشخص نشود، امکان ندارد.

وی با بیان اینکه پایان سال ۹۹ پرونده مالیاتی مشاغل ۶۱ هزار پرونده بود که در پایان ۱۴۰۰ به ۶۸ هزار پرونده رسید، بیان کرد: سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض الایندگی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

حبیبی کمیجانی تصریح کرد: ۷۹۴۵ خانه خالی در استان شناسایی شده و در این خصوص سازمان امور مالیاتی گیرنده اطلاعات از وزارت راه و شهرسازی است و وظیفه شناسایی ندارد، از روز گذشته پیامک هایی برای صاحبان خانه های خالی ارسال شده و آنها می توانند تا پایان تیرماه برای پرداخت مالیات به سایت my.tax.gov.ir
مراجعه کنند در غیر اینصورت اقدام قانونی در قبال آنها انجام خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا