مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

ثبت ۳۵۰۰ درخواست دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی خوزستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ثبت سه هزار و ۵۰۰ درخواست برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی در استان خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، سیدحسین دهبان‌زاده اظهار کرد: درخواست ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان پهنه‌های غیررسمی برای دریافت سند مالکیت ثبت شده است تا بتوان نسبت به پیگیری این درخواست‌ها برای سنددار کردن سکونتگاه‌های فاقد سند اقدام کرد.

وی افزود: این درخواست‌ها مربوط به متقاضیانی است که از پیش از سال ۹۴ در اراضی دولتی یا همان پهنه‌های غیررسمی شهری سکونت دارند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: افرادی که شامل صدور اینگونه اسناد هستند باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت درخواست خود از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام کنند.

دهبان زاده عنوان کرد: آیین نامه اجرایی بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها سال ۱۴۰۱ از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که به ساماندهی واحدهای فرسوده و محرومیت ‌زدایی از محلات ناکارآمد کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیین‌نامه، اراضی دولتی که در آن‌ها ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری بوده به مالکان آن‌ها واگذار می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا