مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

ساکنان مسکن ویژه؛ هشت سال در انتظار سند

مالکان واحدهای مسکن ویژه تهرانسر با گذشت هشت سال از افتتاح این پروژه در دولت قبل، در انتظار دریافت سند به سر می‌برند و آخرین قرار برای واگذاری سند در اردیبهشت امسال نیز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، پروژه ۲۳۰۰ واحدی مسکن ویژه تهرانسر از تابستان سال ۱۳۹۴ تحویل متقاضیان شد اما با وجود گذشت ۸ سال از افتتاح این پروژه به دلیل اختلافات حقوقی میان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شهرداری منطقه ۲۱، بر خلاف تعهدات داده شده هنوز گواهی پایان کار و سند این واحدهای مسکونی صادر نشده است.

شهروندان ساکن در این پروژه طی سال‌های دهه ۹۰، بارها از مسئولان راه و شهرسازی استان تهران به عنوان مجری و طرف قرارداد درخواست کردند طبق تعهدات قانونی نسبت به پیگیری صدور گواهی پایان کار و سند اقدام کنند که هر بار قول پیگیری و به نتیجه رسیدن آن در کمترین زمان ممکن داده شد اما در عمل با وجود گذشت ۸ سال این اتفاق رخ نداده است.

از طرف دیگر ساکنان این پروژه ملی بارها مقابل ساختمان شهرداری تهرانسر تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار پیگیری شهرداری در عمل به وظایف قانونی خود در صدور گواهی پایان کار و سند شدند. آخرین مرتبه نیز شهردار منطقه ۲۱ با حضور در محل پروژه قول داد نهایتا تا اردیبهشت ۱۴۰۲ این تعهد شهرداری به سرانجام برسد و اجرایی شود اما این بار نیز به سرانجام نرسید.

همچنین از ابتدای افتتاح پروژه مسکن ویژه تهرانسر، بر خلاف متن قرارداد بسیاری از امکانات مورد نیاز همچون بیمارستان، مدرسه، بازار میوه و تره بار و… برای ساکنان این پروژه فراهم نشد تا جایی که حتی شهرداری منطقه نیز نسبت به انجام ابتدایی‌ترین وظایف قانونی خود همچون نصب تابلوهای راهنمایی و سرعت‌گیر در بسیاری از نقاط پروژه با وجود گذشت سال‌ها از بهره‌برداری این طرح اقدام نکرده است.

پروژه مسکن ویژه تهرانسر در زمان دولت دهم‌ کلید خورد و  ۲۳۰۰ واحد مسکونی با دریافت هزینه ساخت به صورت نقدی و اقساط ۱۰ ساله بابت هزینه زمین در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا