مجله خبریراه و شهرسازی

تخصیص یارانه به این گروه‌های حمایتی در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرساز‌ی گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با کمیته امداد وب سرویس این بخش در سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرساز‌ی گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با کمیته امداد وب سرویس این بخش در سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد که از طریق آن امکان اعمال تخفیف برای گروه‌های حمایتی فراهم شد.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: امکان اختصاص یارانه به قبوض خدماتی گروه‌های حمایتی با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه املاک و اسکان فراهم شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: بر اساس بند «ل» تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که جزء مشترکان کم مصرف هستند، از تخفیف قبوض خانگی آب، برق و گاز تا سقف رایگان برخوردار می‌شوند.

نوروزی با اشاره به اینکه پیش نیاز اجرای این قانون، تعیین محل سکونت گروه‌های حمایتی است افزود: در حال حاضر اطلاعات لازم در سامانه املاک برای اعمال تخفیف و حتی رایگان فراهم شده و سایر اطلاعات مورد نیاز نیز در مرحله تبادل بوده تا شهروندان بتوانند به راحتی از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: مطابق بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه دستگاه‌های اجرایی باید خدمات خود را با توجه به اقامتگاه اصلی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان به شهروندان دهند و به همین منظور، وب سرویسی برای دستگاه‌ها آماده شده تا مردم با سهولت و در زمان کوتاه بدون پر کردن فرم آدرس، خدمات خود را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  تاکید کرد: انتظار می‌رود، هر چه سریعتر دستگاه‌ها برای استعلام نشانی متقاضیان خود به سرویس املاک و اسکان متصل شوند تا مردم خدمات خود را با سهولت بیشتر دریافت کنند.

نوروزی  با بیان اینکه  با کمیته امداد  جلساتی برگزار شده و وب سرویس‌ها  در این بخش برقرار شده است، گفت:  افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند اگر در سامانه املاک و اسکان خوداظهاری کنند به وزارت نیرو معرفی شده  و تخفیف‌های قبوض در تمامی بخش‌ها برای آن‌ها دریافت خواهیم کرد.

گفتنی است طبق این قانون امسال وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوار‌های کشور را به گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان تا سقف الگوی مصرف خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی (آی. بی. تی) تعیین شود و تعرفه به نرخ صفر آب خانوار‌های  اعلام شده بر اساس بُعد خانوار محاسبه می‌شود.

طبق این قانون میزان افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم مصرف را جبران نماید و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا