مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

تراکم ساخت و ساز در شهر قیام دشت ۲ طبقه افزایش یافت

عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت از توابع شهرستان ری گفت: با پیگیری شورای اسلامی و شهرداری قیامدشت کوچه های هشت متری با یک طبقه و در صورت تجمیع با ۲ طبقه افزایش مورد تایید استان قرار گرفت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، حسین سبحانی اظهار داشت: تراکم در این شهر از ۱۲۰ به ۱۸۰ و در صورت تجمیع تا ۲۴۰ درصد افزایش یافت و شهروندان می توانند جهت دریافت مجوز ساخت به شهرداری مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی قیامدشت خاطرنشان کرد: افزایش طبقات قبل از این ابلاغ کوچه های هشت متری قیامدشت ۲ طبقه بود و تراکم ۱۲۰ داشت؛ شورا و شهرداری ۲ سال پیگیر افزایش طبقات بودند که استان جدیدا موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیشتر ۱۲۰ درصد تراکم برای ساختمان سازی در شهر قیامدشت اجازه ساخت داده می شود که این میزان تراکم مردم را برای ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده ترغیب نمی کرد.

شهر قیامدشت با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر مرکز بخش خاوران است که در ۱۵ کیلومتری جاده امام رضا (ع) و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است.

قیامدشت تا قبل از سال ۹۶ در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه ۱۵ تهران استفاده می کرد، از سال ۹۶ که به شهر تبدیل شد دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا