دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مهندسی مدیریت ساخت، خلاء نظام ساخت و ساز کشور است

امید رضا ریاحی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با ساختمان آنلاین  اظهار داشت: دولت باید باید ضمن ارایه تسهیلات به سازندگان به صورت همزمان روشهای مشارکت عمومی و خصوصی را برای سازندگان مشخص کند.

وی تاکید کرد: به عبارتی دیگر دولت باید باید فرش قرمز را برای سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن پهن کند تا سرمایه گذاران و سازندگان حرفه ای مسکن به این طرح ورود پیدا کنند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران. با تاکید بر لزوم ساخت مسکن ارزان و با کیفیت در طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: برای اینکه در این طرح واحدهای مسکونی سریع،ارزان و با کیفیت مقبول ساخته شوند به یک بازنگری و مهندسی مجدد در تمامی روشهای ساخت،تکنیک های اجرا،انتخاب مواد و مصالح ساختمانی،تجهیزات و ماشین آلات و نیروی انسانی نیازمندیم .

ریاحی گفت: در چنین شرایطی نقش رشته ای نظیر مهندسی مدیریت ساخت بسیار پررنگ می شود چرا که این رشته بسیار مهم و کمک کننده است و انبوه سازان با بکارگیری دانش آموختگان این رشته در راستای ارتقاء کیفیت و کاهش مدت و هزینه پروژه­ها استفاده کنند و بدون شک این رشته می توانند تحولاتی را در حوزه تولید مسکن ایجاد کنند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد : اگر ما به دنبال شرایط بهینه بین زمان ،هزینه و افزایش کیفیت در تولید مسکن هستیم ، برای تحقق این هدف باید نقش رشته های مدیریت پروژه ها و مهندسی مدیریت ساخت را بسیار جدی بگیریم.

ریاحی گفت: دولت باید در اسرع وقت نسبت به تعیین روشهای مشارکت عمومی -خصوصی با سرمایه گذارها اقدم کند و در فاز بعدی با دعوت و فراخوان ،سرمایه گذاران و سازندگان را به طرح نهضت ملی مسکن جذب کند.،

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: باید شرایطی فراهم شد که با تخصیص تسهیلات مناسب،سرمایه گذاران و سازندگان،انگیزه ورود به طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشند و در نهایت این مساله سبب تسریع در اجرای این طرح شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا