مجله خبریصنایع ساختمانیمجلس و ارگان ها

مردم آگاهانه وارد ساخت و ساز مسکن بشوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اتفاقات اخیر ریزش ساختمان ها در محله خلازیر گفت: خلازیر نشان داد که مقررات ملی و کنترل ساختمان در بافت های حاشیه ای به مراتب ضعیف تر است و بدون مطالبه مردمی راه به جایی نمی بریم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: عدم وجود نظارت در وهله اول به نگاه مردم بر می گردد، اینکه عده ای سودجو بتوانند بدون رعایت اصول ایمنی چسبیده به بافت شهر تهران تا این حد خطا کنند جای تأمل دارد، مردم هم باید نسبت به ساخت و سازها حساس باشند و مواردی که تخلف آشکار می بینند مطالبه گری کرده و گزارش بدهند.

وی گفت: سیل مهاجرت ها به مرکز تهران، سرانه درآمد پایین اقشار و دهک های ۱ تا ۳ و توزیع نامناسب منابع مالی سبب شده است تا فقر شدید و حاشیه نشینی در تهران گسترش زیادی پیدا کند و همه مسئولان شهری بالاخص، شهرداری ها و سایر دستگاه های مسئول و خدمات رسان در کنار مردم باید پی گیر این موضوعات باشند.

جنتی ادامه داد: آمار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور آمار بالایی است و نوسازی بافت فرسوده دقیقا با هدف حفظ جان انسان ها به عنوان یک هدف مقدس مردمی برای وزارت راه و شهرسازی مطرح است.

جنتی افزود: چنانچه مردم آگاهانه وارد ساخت و ساز شوند و در حد معمول مقرارت ملی و کنترل ساختمان رعایت شود حتی در زلزله هایی با ریشتر بالا تخریب ساخت و سازها و مرگ انسان ها به شدت کاهش می باید.

وی گفت: در صدد هستیم نوسازی بافت فرسوده به گفتمان غالب دولت و مردم تبدیل شود و در سیاست های کلان نیز این موضوع باید به صورت همه جانبه دیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: نمایندگان مردم در مجلس، شورای های اسلامی شهر و سایر نهادهای اجتماع محور مردمی باید به دنبال احقاق حق مردم باشند، “ساختمان پایدار و مستحکم” حق شهروندان است، شورای شهرها و روستاها نیز باید از شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان مطالبه گری کنند و نظارت دقیق و بدون اغماض را در ساخت و سازها به صورت مستمر و همیشگی خواستار شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا