مجله خبریراه و شهرسازی

عزم جدی دولت برای رفع موانع ساخت مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه دولت سیزدهم با علم به تمامی سختی‌های موجود در حوزه برنامه‌ریزی و ساخت مسکن آگاه است، گفت: دولتمردان برای رفع موانع موجود تلاش می‌کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در این شهر ۱۷۰ هکتار برای نهضت ملی مسکن و ۱۱۰ هکتار از سوی فولاد سنگان خواف در راستای ایجاد صنعت شهرها اختصاص یافته که در مجموع ۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد. تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان خراسان رضوی تأمین شده که این مقدار حدود نیمی از زمین‌های تأمین شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: بحث مسکن یک نیاز اساسی است که همه آحاد جامعه به نوعی با این موضوع دست به گریبان هستند و بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از درآمد خانوارها به بخش مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

مالکی با بیان اینکه دولت سیزدهم با علم به تمامی سختی‌های موجود در حوزه برنامه‌ریزی و ساخت مسکن، قدم در این راه نهاد تا با تمام قدرت این چالش بزرگ را در قالب ابرپروژه نهضت ملی مسکن رفع کند، اضافه کرد: رئیس‌جمهور هر ۲۰ روز یکبار در شورای عالی مسکن شرکت و موضوعات را حتی استان به استان پیگیری می‌کند.

وی در تشریح حجم کاری که در دولت سیزدهم در بخش مسکن انجام شده است، اظهار داشت: برای طرح نهضت ملی مسکن تا به امروز نزدیک به ۳۸ هزار هکتار زمین تأمین شده است.

مالکی با تاکید بر اینکه روند الحاق این اراضی به محدوده شهرها کاملاً کارشناسی شده بوده است، تصریح کرد: ک ل اراضی مکان‌یابی شده حدود ۸۴ هزار هکتار بود و پس از طی مطالعات ابتدایی و کارشناسی در کارگروه‌های فنی به ۳۸ هزار هکتار رسیده که این نشان‌دهنده این است که حتی یک متر از اراضی الحاقی بدون بررسی در کارگروه‌های کارشناسی تصویب نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر خواف به اندازه محدوده فعلی شهر، زمین به شهر الحاق شده، تاکید کرد: برای این میزان زمین تقاضا از طرف مردم وجود داشت. از ۱۱۸ هزار واحد تعریف شده تاکنون در استان خراسان رضوی بیش از ۵۰ هزار واحد آن در اراضی دولتی شروع شده است. در بحث تسهیلات، تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون رسید و نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته که این کمک بزرگی به طرح خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا