مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

اختصاص زمین برای ساخت دو میلیون واحد مسکونی

زمین برای ساخت دو میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آماده شده است که این موضوع می تواند تحولی در ساخت مسکن ایجاد کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور با اعلام این خبر در آئین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه کاشی و سرامیک کشور گفت: تلاش‌های صورت گرفته در موضوع دیپلماسی اقتصادی و ارتباط‌های ایجاد شده با عضویت ایران در سازمان‌های اقتصادی منطقه‌ای و سفرهای ریاست جمهور به کشورهای مختلف جهان و تلاش جدی برای اجرایی کردن توافق نامه‌های منطقه‌ای، نشانه‌هایی از توجه جدی دولت به موضوعات اقتصادی و رشد تولید است

وی با اشاره به کاهش دیوان سالاری در ارائه خدمات به تولید کنندگان گفت: برگزار نشست‌های چند ساعته رئیس جمهور با تولید کنندگان، همچنین تلاش‌های صورت گرفته توسط بخش‌های مختلف دولت از جمله استانداران در توسعه سرمایه گذاری در استان‌ها و رفع موانع تولید نیز موضوع دیگری است که مورد توجه دولت قرار گرفته است

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر خدادادی در کشور مانند معادن متنوع، خاک مرغوب و انرژی مناسب گفت: استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران اسلامی نیز در دستور کار قرار گرفته است. رتبه پنجم ایران در صادرات کاشی و سرامیک و حضور جدی بخش خصوصی در این صنعت، نشانی از تأثیر فراوان این صنعت و جایگاه خاص آن در چرخه اقتصادی کشور است.

وی عصر جدید را عصر تحول و رقابت دانست و گفت: مدیریت قوی، تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید، استفاده مناسب از ظرفیت‌های خدادادی کشور و توجه به ذوق و قریحه هنرمندانه ایرانی در تولیدات محصولات کاشی و سرامیک می‌تواند این صنعت را بیشتر از پیش توسعه دهد.

صفدری زاده رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک نیز در این مراسم با اشاره به تحولات بی نظیر در توسعه صنعت کاشی و سرامیک کشور گفت: محصولات کاشی و سرامیک هم اکنون به ده‌ها کشور جهان صادر می‌شود و این صنعت در حوزه مارکتینگ، صنعت، تولید و صادرات موفق‌های بی نظیری در سطح بین‌المللی به دست آورده است.

وی با تاکید بر اینکه مشاوره‌های تخصصی وزارت صمت با تشکل‌های صنفی می‌تواند مشکلات را رفع کند گفت: گاهی با یک بخش نامه که بدون توجه به حیثیت ملی و تعهدات صادراتی صادر می‌شود، در صادرات محصولات اختلال جدی صورت می‌گیرد و این در حالی است که با مشاوره‌های تخصص می‌توان از مشکلات دوری کرد.

وی اجتناب از موازی کاری و دوری از دودستگی را یک ضرورت دانست و گفت: در هر فعالیتی باید منافع ملی و صنفی در نظر گرفته شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا