مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

واکنش وزیر تعاون به ساخت مسکن ۲۵ متری

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی درباره جلسه با یک نماینده مجلس و متقاضی ساخت مسکن و طرح موضوع ساخت خانه‌های ۲۵ متری، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، صولت مرتضوی با اشاره به موضوع ساخت مسکن ۲۵ متری اظهار کرد: آقای موسوی لارگانی از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم.

وی افزود: او در این جلسه تاکید کرد که نه از دولت پول می‌خواهم، نه زمین، نه تسهیلات؛ من هم گفتم چه چیزی بالاتر از این؟ شما تعاونی می‌خواهید ما هم به تعاونی شما کمک می‌کنیم. پیگیر هم هستیم به تعاونی‌ها کمک کنیم. نه ایشان بلکه هرکس بخواهد تعاونی مسکن ایجاد کند ما حمایت می‌کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی در این گفت‌وگو از متراژ مسکن صحبت نشد. وزارت کار که متولی مسکن نیست ما متولی اشتغال هستیم.

وزیر کار همچنین با اشاره به آمار اشتغال تابستان ۱۴۰۲ اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسمی مرکز آمار در تابستان امسال به نسبت تابستان سال گذشته ۹۰۷ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی گفت: اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و کسانی که بیمه بیکاری می‌گیرند؛ اگر بیمه بیکاری در سال را ۱۸۰ هزار نفر محاسبه کنیم و بازنشستگان را حدود ۳۰۰ هزار نفر تخمین بزنیم نزدیک به ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر به روایت مرکز آمار ایران اشتغال ایجاد شده است که ۹۰۷ هزار نفر آن اشتغال خالص است.

مرتضوی ادامه داد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ درصد به ۴۱.۶ درصد و نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ بیکاری جوانان از ۲۳ درصد به ۲۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳.۲ درصد به ۱۲ درصد کاسته شده است.

وزیر کار یادآور شد: اشتغال ناقص از ۹.۲ درصد به ۷.۹ درصد کاهش داشته و سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان از کل اشتغال کشور از ۲۶.۵ درصد به ۲۶.۸ درصد افزایش یافته است. همچنین اشتغال تمام‌وقت از ۷۲.۶ درصد ارتقا پیدا کرده و نرخ مشارکت اقتصادی زنان از ۱۳.۷ درصد به ۱۴.۶ درصد افزایش را تجربه کرده است.

وی افزود: نرخ بیکاری زنان از ۱۷.۲ درصد به ۱۵.۴ درصد کاهش یافته و اشتغال زنان از ۱۱.۳ درصد به ۱۲.۳ درصد افزایش یافته و در مجموع در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند کاهشی داشته است.

مرتضوی گفت: براساس آخرین گزارش سامانه رصد در هفت‌ماهه امسال ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این سامانه با حد و رسم، نام و نام خانوادگی و کد ملی ثبت شده که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور است. در ۱۹ سال گذشته این رکورد تابستان امسال بی‌سابقه بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا