مجله خبریراه و شهرسازی

سهم زمین در سبد ساخت مسکن به ثبات رسیده است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با بیان‌اینکه سهم زمین در سبد ساخت مسکن به ثبات رسیده گفت: توسعه افقی شهرها نیازمند توسعه زیرساخت است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در نشست خبری گفت: بیش از سه ماه است که بازار ارز به ثبات رسیده که این تثبیت قیمتی اثر بسیار مناسبی در بازار ساخت و ساز دارد.

به گفته  مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران، برای  مسکن اقتصادی تا به امروز ۱۰ هزار صف خرید ایجاد شده است و بسیاری از متقاضیان شخصیت های حقوقی هستند که برای کارکنان ادارات خود خریداری کنند. بیش از دو سال است که مدل های مختلف مسکن بررسی شده است.

او می‌گوید: یکی از اصلی ترین عواملی که باعث می شود سن ازدواج به تاخیر بیافتد تامین مسکن است و در تورم هم، قیمت مسکن   و بازار اجاره بسیار اثر گذار است.

باقر پور بیان کرد: سهم مسکن در سبد خانوار ها طی یک سال گذشته بسیار افزایش یافته و است و در سال ۱۴۰۱ مدت زمان برای خرید مسکن با  پس انداز به ۱۲۷ سال می رسد.

او گفت:متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۶۰ میلیون تومان رسیده و همین امر خود زمینه ساز کاهش ازدواج شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران بیان کرد: هزینه واقعی ساخت وساز در بلند مرتبه سازی برای هر متر مربع بیش از  ۳۰ میلیون تومان است بنابراین ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن به سمت ویلایی سازی هدایت شده است.

وی تاکید کرد: برای کاهش هزینه ها، ساخت وساز باید به سمت متراژهای پایین تر و تعداد طبقات کمتر هدایت شود. نباید کیفیت فدای کمیت شود  کاهش تعداد طبقات ، صنعتی سازی ساختمان ، خرید عمده وسایل و نهایت کوچکتر کردن متراژ هم مطرح شده است.

او تصریح کرد: سرانه مصرف برای دو نفر ۳۵ متر است طرح مسکن اقتصادی هیچ گونه ارتباطی به طرح های دولتی ندارد  اما مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته است .

باقر پور بیان کرد:   طرح نهضت ملی مسکن با معضل زیر ساخت روبرو است و  توسعه افقی نیازمند توسعه زیرساخت است که باید در دستور کار قرار گیرد‌.

او گفت: واحدهای مسکونی اقتصادی به  صورت پایلوت در غرب و جنوب غرب تهران و غرب استان البرز ساخته خواهد شد .

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران بیان کرد: سهم زمین از قیمت مسکن ۲۴ درصد بود که به ۷۰ درصد رسید و در حال حاضر هم نهاده های ساختمانی از جمله‌ مصالح ساختمانی افزایش چشم گیری پیدا کرده و هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنای ساختمان به ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا