مجله خبریراه و شهرسازی

دولت به دنبال تقویت و افزایش ساخت مسکن است

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام اینکه سود تسهیلات مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است، گفت: هدف دولت تقویت و افزایش ساخت مسکن است و مردم باید توان پرداخت اقساط را داشته باشند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «رامین الماسی» در جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور و با حضور طهماسب نجفی معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مردمی و دستور رئیس‌جمهور، موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن پس از بررسی‌های کارشناسی، سود این تسهیلات برای ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که توسط وزارت راه و شهرسازی زمین آن تامین و به متقاضیان عرضه می شود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یابد.

وی ابزار امیدواری کرد با کاهش سود این تسهیلات، منابع لازم برای ساخت این واحدها با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد و این تصمیم بتواند بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

الماسی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که ساخت مسکن به میزانی که وعده داده شد، برسد و وزارت راه و شهرسازی ابزارهایی همچون زمین، تسهیلات و سهل کردن شرایط را در اختیار مردم بگذارد و اخیرا مصوبه‌هایی را در شورای عالی شهرسازی داشتیم تا تولیدات مردم رونق بیشتری بگیرد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مکانیزم‌های شهرسازی آسان شده است تا مردم نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند و در بخش خانه‌های روستایی یکی از سیاست‌ها، باز کردن طرح‌های هادی روستایی است تا زمین‌های بیشتری را در اختیار مردم روستاها بگذاریم تا ساخت بیشتری صورت گیرد. به گفته سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی تاکنون با چند مشاور املاک بزرگ که تخلفاتی داشتند, برخورد قانونی شده و در تلاش هستیم تا تعیین قیمت املاک و اجاره قانونی شود.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۲۴۹ نفر حائز شرایط بودند که ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل عدم بارگزاری مدارک، پنج هزار و ۳۱۰ متقاضی به دلیل عدم سابقه سکونت یا ثبت نام تکراری رد شدند و ۳۷ هزار و ۹۱۲ نفر نیز تشکیل پرونده ندادند.

لازم به ذکر است که سه هزار و ۵۱ نفر نیز بدلیل فرصت شرایط سنی و ۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر نیز انصراف دادند و در نهایت اکنون حدود ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر تأیید نهایی متقاضی مسکن ملی در استان ثبت شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا