راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

دولت نباید به طور مستقیم در ساخت مسکن مداخله کند

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، علی آذری، درباره انتظارات از دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: بنده همواره تاکید کردم که چالش مسکن مانند بهمنی است که با به حرکت درآمدن آن، تکه تکه برف‌ها به آن اضافه شده و بهمن بزرگتر و غیرقابل کنترل‌تر می‌شود. در بخش مسکن ما با موضوعات متفاوتی روبرو هستیم؛ تامین زمین، مصالح ساختمانی و منابع مالی مولفه اساسی برای ساخت مسکن به شمار می رود.

امیدواریم وعده دولت برای ساخت مسکن یک وعده هیجانی نباشد

وی در ادامه با بیان اینکه بنا به قولی که دولت داده است باید حدود ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال ساخته شود، اظهار کرد: در وهله اول امیدوار هستیم که این قول بر اساس بررسی های کارشناسی باشد نه یک وعده هیجانی که بدون کار کارشناسی ارائه شده باشد. از سوی دیگر اینکه بنده گفتم چالش مسکن مانند یک بهمن است یعنی ما در کنترل بازار مسکن نیاز به قوای متعددی داریم و مداخله صرف دولت نمی تواند مشکل این بازار را حل کند.

دولت نباید به طور مستقیم در ساخت مسکن مداخله کند

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای تحقق وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، قانون جهش تولید مسکن را داریم که در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید. ذیل این قانون شرایط ساخت مسکن برای دولت تعریف شده است اما نکته حائز اهمیت این است که دولت نباید در ساخت مسکن به طور مستقیم مداخله داشته باشد بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی و توانمند استفاده شود.

دخالت‌های مستقیم دولت در بخش‌های مختلف چالش آفرین است

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه توسعه کشور با تکیه بر توان بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد، تاکید کرد: دخالت های مستقیم دولت در بخش های مختلف چالش آفرین شده است، مثلا دخالت دولت در حوزه های استخدامی باعث شده که ماهانه بیش از ۹۰ همت حقوق پرداخت کنیم در حالی که این حقوق ها باید در حوزه توسعه ای کشور هزینه می شد. دخالت دولت باید در ساخت مسکن به حداقل برسد و در مقابل با فراهم کردن بستر مناسب از ظرفیت بخش خصوصی، انبوه سازان و متخصصان و خود مردم استفاده شود.

آذری افزود: مردم می گویند دولت برای ساخت مسکن قول داده است پس ما انتظار داریم این وعده دولت محقق شود و ارکان دولت با وحدت، مشکل مردم را در حوزه ساخت مسکن حل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا