بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ساخت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از صداوسیما، نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها، در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در آئین افتتاح نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با معرفی اجمالی فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در طی پنج دهه گذشته، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه کشور اعم‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر طی تعامل و همکاری تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را، از آخرین برنامه‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌ویژه در حوزه نهضت ملی زمین و مسکن برشمرد.

حیدری گفت: دستیابی به سه عامل سرعت، کیفیت و قیمت در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن که همواره مورد تأکید وزارت راه و َشهرسازی نیز بوده است، تنها با اشاعه رویکرد صنعتی‌سازی در حوزه ساخت‌وساز کشور و با بهره‌مندی مضاعف از ایده‌ای فناورانه و استفاده بهینه از تولیدات دانش‌بنیان کشور در بخش مصالح نوین ساختمانی میسر خواهد بود.

وی اشاعه فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را، عامل بسیار مهم دیگری درجهت ارتقای حوزه ساخت‌وساز کشور معرفی نمود.

حیدری ظرفیت نهضت ملی مسکن و حجم ساخت‌وساز در آن را فرصت مغتنمی برای تثبیت فرهنگ استفاده از تولیدات دانش‌بنیان و دارای گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات دانست تا جایی‌ که با پرداخت جدی این مهم، بستر لازم برای استفاده از این گونه مصالح ساختمانی را در مابقی ساخت‌وسازها در خارج نهضت ملی زمین و مسکن را نیز، فراهم خواهد آورد.

در پایان این مراسم، ضمن رونمایی از تفاهم‌نامه منعقده سه‌ جانبه فی‌مابین وزارت کشور، بنیاد تعاون بسیج و مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج برای همکاری مضاعف در پروژه‌های ساخت‌وساز اجتماع‌ محور، نمایشگاه جانبی این رویداد نیز مورد بازدید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا