اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سازندگان انگیزه‌ای برای ساخت مسکن ندارند

محمد مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه به طور معمول در حوزه مسکن کشور مشکلات بسیاری وجود دارد گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات در این حوزه مربوط به هزینه تمام شده و افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن است که این امر باعث شده ساخت مسکن را دور از انتظار کند و به طور مستقیم هرچه قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد به طور معمول تمایل و انگیزه سازندگان برای ساخت کاهش می یابد.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور با تاکید بر اینکه بخشی از این مشکلات به ناتوانی های موجود در بازار مسکن باز می گردد افزود: در بازار مسکن فاصله ای بین مصرف کننده و اقعی، فروشنده و تولید کننده مسکن وجود دارد و این فاصله روز به روز عمیق تر و بیشتر می شود.
او ادامه داد: با ایجاد این بی انگیزه گی در بخش تولید و سرمایه گذاری ها موثر، متقاضی و مصرف کننده ها از بازار خارج شده و به تدریج این بازار توان خود را از دست داده و در نتیجه انگیزه برای تولید مسکن کمتر میشود.
مرتضوی با تاکید بر اینکه بخش دیگری از مشکلات باز می گردد به میزان حمایت هایی که در بخش تولید مسکن باید انجام می شد ودر حال حاضر این حمایت ها وجود ندارد افزود: پیش از این دولت وعده داده بود که 4 میلیون واحد مسکونی در کشور باید ساخته شود اما در حال حاضر در عمل شاهد آن هستیم که در این بخش توفیقی به دست نیامد و در انجام این هدف و مطالبه ای که ایجاد شده اقدام چندانی صورت نگرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا