بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

عقب‌ماندگی ساخت‌وساز در شهرهای جدید به‌فوریت باید برطرف شود

به گزارش ساختمان آنلاین: از وزارت راه و شهرسازی، «حبیب‌اله طاهرخانی» در جلسه نظارت بر اقدام‌های انجام شده در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران‌کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تسریع در روند پروژه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شرکت‌های تابعه خواست که قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور با جدیت پیگیری کنند و در موارد لازم برای تحویل اراضی طرح نهضت ملی به‌ویژه در استان تهران، مذاکره‌های لازم با اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها را به انجام برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن همت ویژه به کار بگیرند و هر چه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند.

وی ادامه‌داد: متقاضیانی که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند، باید به‌سرعت تعیین‌تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در زمینه تامین زمین در شهرهای جدید برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: شهرهای جدید فعلی باید با هر روش ممکن تا ساخت شهرک و شهرهای جدید دیگر پاسخ‌گوی نیاز کلان‌شهرها باشند.

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرهای جدید نیازمند (شهرهایی که دارای جمعیت و رشد توسعه‌ای کمتری هستند) بیان‌داشت: این شهرها موظف هستند از طریقه‌های گوناگون مانند واگذاری‌های گروهی، نوع ساخت و ساز، نوع زمین و غیره برای جذب جمعیت و ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن جذابیت ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: شهرهای جدید باید نقش بسزایی در برنامه گسترده تامین مسکن که به‌تازگی توسط دولت آغاز شده به خود اختصاص دهند و با تزریق تسهیلات بانکی، افزایش سرمایه‌گذاری و جذب جمعیت خود را ارتقا دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا