دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دیواره‌نگاری ساختمان‌های بلندمرتبه بر اساس طرح‌های راهبردی اجرایی می‌شود

رضا صیادی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین اظهار داشت: در سطح شهر تهران بالغ بر پانصد فقره دیواره نگاری فرسوده وجود دارد که با توجه به تغییر شرایط برخی از این ساختمانها،در حال حاضر شهرداری برای مرمت آنها ورود پیدا نمی کند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با برشمردن اولویت های شهرداری تهران در امر دیواره‌نگاری ساختمانها خاطر نشان ساخت: به دنبال آن هستیم که در اجرای دیواره نگاری ساختمانها ،پروژه هایی را تعریف کنیم که قابلیت اصلاح داشته باشند و همچنین با بهره گیری از متریال مرغوب ،میانگین عمر مفید دیواره‌نگاری ساختمانها را افزایش دهیم.

صیادی ادامه داد: در برخی از مقاطع ،به دلایل ملاحظات اقتصادی، استفاده از متریال نامرغوب در اجرای نقاشی های دیواری ،سبب شده که این نقاشی ها خیلی زود فرسوده شوند و به مرمت نیاز پیدا کنند.

وی درباره میانگین عمر مفید دیواره نگاری ساختمانها تاکید کرد : با توجه به بارش بارانهای اسیدی در پایتخت،میانگین عمر مفید این دیواره نگارها دو سال است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همچنین درباره دیواره‌نگاری ساختمانهای بلند مرتبه نیز اذعان داشت: ساختمانهای بلند مرتبه شرایط دیواره نگاری و ضوابط خاص خود را دارند و طرح راهبردی در این زمینه ملاک عمل ما خواهد بود.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: در طراحی دیواره نگاری ساختمانها ،لزوما قرار نیست بر روی هر ساختمان خالی،نقاشی دیواری طراحی شود،بلکه سازو کار مشخصی در این زمینه وجود دارد و ممکن است در برخی از موارد برای هویت سازی ،نقاشی های دیواری بر روی ساختمانهای بلند مرتبه اجرایی شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا