اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تولید ساختمانهای ناایمن در سایه گرانی نهاده‌های تولید

کوروش حصیرباف با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: با توجه به گران شدن نهاده‌های تولید مسکن، این امر سبب شده است که سازندگان برای صرفه جویی در هزینه های تولید،کیفیت ساخت را قربانی کاهش هزینه های تولید کنند که این مساله در نهایت با تبعات جبران ناپذیری همراه خواهد بود.

عضو شورای عالی استانها کاهش عمر مفید ساختمانها و نیز هدر رفت سرمایه های ملی را از عواقب بکارگیری مصالح بی کیفیت و نامرغوب در تولید مسکن ارزیابی کرد و در همین حال خاطر نشان ساخت: در حالی که در کشورهای پیشرفته میانگین عمر مفید ساختمانها حدود صد سال است اما این عدد در کشور ما بسیار پایین است و همین مساله سبب می شود که ما مجبور شویم ساختمانها را مستمرا تخریب و نوسازی کنیم.

وی گفت: در کشورهای مذکور به هیچ وجه چنین رویه ای بر روند ساخت و ساز ها حاکم نیست به طوری که ساختمانها حتی بعد از اینکه عمر مفیدشان رو به کاهش رفت در نهایت آنها را بازسازی می کنند چرا که تخریب ساختمانها علاوه بر تبعات مختلف زیست محیطی در عین حال سبب خدشه دار شدن هویت شهرها خواهد شد.

حصیرباف بر نقش جامعه مهندسی و عوامل ذی مدخل در تولید مسکن برای پیشگیری از وقوع این اتفاق تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بکارگیری مصالح بی کیفیت سبب تولید ساختمانهای ناایمن می شود، امیدواریم که جامعه مهندسی، شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی به عنوان ارکان حوزه ساخت و ساز در این زمینه ورود کنند و با تدابیر بازدارنده اجازه ندهند که ساختمانهای ناایمن و بی کیفیت ساخته شوند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا