اخبار ساختمان آنلاینصنایع ساختمانیمجله خبری

پنل 13 : بنای برتر، سازمان چابکتر | نمایشگاه تاسیسات 1402

مشاور منابع انسانی پلی ران: توانمندسازی منابع انسانی در پلی ران براساس “مدل آرمانی” پیاده سازی می شود

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از  استودیو نمایشگاه تاسیسات، عبدالرضا حافظی در پنل “بنای برتر، چابکی بیشتر”، با اشاره به چیستی سازمان آرمانی اظهار داشت: سازمان آرمانی برگردانی  از محیط کار آرمانی است که از فضای کار کشور آمریکا وارد ایران شده و براساس محیط و فضای کار ایران در شرکت های بزرگ پیاده سازی شد.

وی سپس با اشاره به ویژگی سازمان های آرمانی تصریح کرد: نخستین ویژگی این سازمان، تحقق اهداف سازمان است که سازمان از طریق افراد و نیروهای خود در واحدهای مختلف اعم از تبلیغات و بازاریابی گرفته تا فنی و مهندسی بتواند اهداف خود را محقق ساخته و با لذت در فضای مبتنی بر اعتماد متقابل کار کنند تا افراد بالاترین سطح شایستگی و توانایی خود را در اختیار شرکت قرار دهند.

مشاور منابع انسانی پلی ران ادامه داد: طی ۵ سال اخیر ۲۷ شرکت در ایران از مدل محیط آرمانی استفاده کردند که اولین عنصر اجرای آن، استقبال بالاترین رکن اجرایی شرکت بوده است.

حافظی بیان کرد: طی مطالعات و بررسی هایی که از سوی افرادی چون مکنزی و گارنر در آمریکا صورت پذیرفت، رشد و سرمایه انسانی مهمترین دغدغه شرکت های بزرگ بوده است و مشکلات حوزه فروش، تولید محصول با کیفیت‌، شناخت و معرفی شرکت به مخاطب، چگونگی استفاده از تکنولوژی های مناسب و غیره از دیگر دغدغه ها بوده است.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که در محیط کار آرمانی  افراد اگر دلبسته شرکت نباشند و صرفاً با عنوان شغل به آن بنگرند، قطعاً نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، بنابراین باید افراد پرورش داده شوند که از محیط کار خود لذت ببرده و احساس ارزشمند بودن داشته باشند تا محصول تولیدی خود را نه به عنوان صرف یک کالا، بلکه به عنوان یک اثر هنری ببیند.

مشاور منابع انسانی پلی ران افزود: افراد در سازمان ها از مدیران ارشد گرفته تا کارمندان سطوح‌‌ پایین باید اعتقاد به تحقق اهداف شرکت داشته باشند، اگر امروز پلی ران تاسیسات نوآورانه ای را به بازار عرضه می کند پیش از هر چیز روی باور نوآورانه افراد شرکت کار شده که نسبت به تولید محصول خود علاقه داشته باشند.

حافظی سپس با اشاره به روش اجرای مدل آرمانی تصریح کرد: مدل محیط کار آرمانی، مدلی ثابت و خطی نیست، بلکه به روز و براساس شرایط و مقتضیات روز کشور، نیاز و اهداف سازمان طرح ریزی می شود.

وی ادامه داد: محیط آرمانی دارای ۵ سطح است که از واکاوی چالش ها تا تحقق اهداف سازمانی را مدنظر قرار می داد و از این‌ جهت به هیچ وجه شبیه کار مهندسی نیست و در طول زمان به صورت مارپیچ حرکت می کند و شکل درهم تنیده ای دارد که باید همواره یاد بگیریم و اجرا کنیم.

مشاور منابع انسانی پلی ران نقش آموزش در سازمان گفت: در حال حاضر فضاهای آموزشی متفاوت از گذشته است و صرف برگزاری کلاس فیزیکی نیست، بلکه باید فضاهای یادگیری متنوعی را ایجاد کرد، مدل پلی ران با هر شرکت دیگری متفاوت است و براساس اهمیت و اهدافی است که برای شرکت تعریف می شود.

حافظی با بیان اینکه پلی ران یک ادعایی دارد که شرکتی نوآور است افزود: این ادعا از مارکت یعنی پاسخ به یک نیاز در نتیجه ارتباط با بازار اعم از پیمانکاران، مجریان، سرمایه گذاران و غیره می آید که به موقع بازار را رصد کرده و نسبت به تولید محصول نوآورانه اقدام می کنند.

وی ادامه داد: بخش دوم به ساختار و نظام تصمیم گیری چابک برمیگردد که اگر تیمی عمل نکنند سبب از دست رفتن زمان طلایی می شود.

مشاور منابع انسانی پلی ران با اشاره به ضرورت سوق دادن شرکت های بزرگ حوزه صنعت ساختمان به محیط کار آرمانی گفت: فضای بسته محیط کار در کشور مهمترین چالش در این زمینه است، ممنوعیت واردات و عدم حضور فعال نمایندگان خارجی در کشور بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور است؛ چرا که نوآوری و خلاقیت از خارج کشور وارد نمی شود و شرکت های داخلی عمدتاً با یکدیگر رقابت می کنند، لذا چندان احساس خطر نمی کنند. اما برای این موضوع را مدنظر قرار داد که شرایط ایران همیشه اینگونه نمی ماند، باید آمادگی حضور تجار و نماینده های خارجی به ایران را داشت و برای آن برنامه ریزی کرد.

مدیر منابع انسانی پلی ران: پیگیری ایجاد محیط کار آرمانی در پلی ران/ بازتعریف فرایندهای منابع انسانی اولویت دارد

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ آرزو بازرگان هرندی مدیر منابع انسانی پلی ران در پنل “بنای برتر، سازمان چابک‌تر “؛ اظهار داشت: پلی ران با حمایت و عزم مدیران، ایجاد مدل محیط کار آرمانی را آغاز کرده است تا فرایندهای منابع انسانی را بازتعریف کنیم.

وی ادامه داد: افراد نیاز به اعتماد، احترام، صمیمیت و انصاف و عدالت دارند تا با آرامش کار کنند، دست به خلق ایده های جدید بزنند و در برابر شرایط مختلف، پاسخ های کارآمد بدهند.

مدیر منابع انسانی پلی ران تاکید کرد: اکنون صرف تکنولوژی به عنوان سرمایه نیست، بلکه تک تک افراد سرمایه های انسانی هستند که این کار در پلی ران شروع شده تا با نگاه مجدد به ساختار و بازتعریف فرآیندهای نیروی انسانی، محیط کار آرمانی محقق شود.

بازرگان هرندی سپس گفت: در شرکت پلی ران بر ارتقا عملکرد، پرداخت منصفانه، عادلانه و سرمایه گذاری بر رشد انسانی و سازمانی و غیره متمرکز شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: محیط کار آرمانی با آنچه در جامعه ما موجود است، فاصله دارد و بعضا حمایت نمی شود و قطعا مسیر دشواری پیش داریم اما باور مدیران ارشد، میانی و کارکنان پلی ران محیطی را ایجاد می کند تا در مسیر درستی قرار بگیریم و سپس فرآیندها ایجاد شود. وقتی انصاف و عدالت نتیجه محیط کار باشد پذیرش، امیدواری، حس عدالت و بها دادن به کارکنان و احترام به تنوع فرهنگی جذابیت ایجاد می کند.

مدیر منابع انسانی پلی ران با اشاره به باور به ایجاد محیط کار آرمانی تصریح کرد: منابع انسانی در نمایشگاه تاسیسات نیز در کنار کارکنان بوده که این امر در توسعه فرهنگ موثر است تا افراد خود را جزئی از تیم بدانند و علاوه بر توسعه فردی، زمینه توسعه شرکت و تحقق روحیه تیمی فراهم شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا