مجله خبریراه و شهرسازی

۹۱۶ هکتار زمین به محدوده ۴۱ شهر استان اصفهان الحاق می‌شود

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان از الحاق ۹۱۶ هکتار زمین به محدوده ۴۱ شهر این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن در نود و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در خصوص آخرین اطلاعات و آمار وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از ۴۲۴ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که بیشترین میزان ثبت نامی در شهر جدید بهارستان با بیش از ۱۴۶ هزار متقاضی بوده است.

وی افزود: از مجموع ثبت نام‌ها بالغ بر ۱۴۳ هزار متقاضی حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) بوده و تا کنون افزون بر ۲۳ هزار و ۷۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شدند.

قاری قرآن ابراز داشت: در حال حاضر برای بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در پهنه استان، پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون بالغ بر هشت هزار واحد اتمام یافته است.

وی با بیان اینکه تا کنون زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد تأمین شده است گفت: در حال حاضر جمعاً ۵۰۳ هکتار زمین به محدوده ۲۸ شهر استان اصفهان الحاق شده و برای ۴۱ شهر دیگر نیز موافقت کمیته فنی مبنی بر الحاق ۹۱۶ هکتار زمین به محدوده شهری اخذ و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری اقدامات مرتبط با آن به‌عمل آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با الحاق این میزان اراضی زمین مورد نیاز عمده شهرهای استان مرتفع می‌شود همچنین در جلسه شورای مسکن استان مصوب شد مبحث تأمین زمین مورد نیاز در کل استان به غیر از سه شهر جدید تا پایان سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود.

وی به دقت و حساسیت کمیته فنی در رابطه با الحاق اراضی به محدوده شهری استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این کمیته به انطباق الحاقات با جامعه هدف توجه ویژه شده است.

قاری‌قرآن اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به سیاست گذاری در رابطه با تأمین زمین مورد نیاز برای متقاضیان کلان‌شهر اصفهان است که در این رابطه پیشنهاداتی نیز وجود دارد.

گفتنی است در این جلسه مباحثی پیرامون روند پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها به انبوه سازان، مشکلات تاسیساتی پروژه‌ها، تأمین برق موقت برای ساخت و سازها و… مطرح که پس از بررسی در رابطه با موضوعات تصمیم گیری شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا