مجله خبریراه و شهرسازیفن آوری های ساختمانی

۱ میلیون قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تصمیم دولت برای بخش مسکن جدی است، گفت: ۳۲ هزار قطعه زمین آماده واگذاری به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در مراسم واگذاری زمین به 2500 خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت با بیان قانون جوانی جمعیت یک قانون خوب است، اظهار کرد: با آنکه اجرای قانون سخت بود اما با توجه به مقدس بودن این امر وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور زمین را به خانوارهای دارای 3 فرزند و بیشتر واگذار خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس 32 هزار قطعه زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت تقدیم خواهد شد.

وی بیان کرد: تا پایان سال دربخش روستایی 500 هزار قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار خواهد شد. سال آینده نیز به همین میزان عملیاتی می شود. در شهرها نیز 400 هزار قطعه زمین در قالب خانه ها یک طبقه به متقاضیان واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی از توسعه محدوده شهری به عنوان یکی دیگر از برنامه های وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تاکنون در شهرها برای نهضت ملی مسکن 50 هزار هکتار زمین تامین شده که یک اتفاق بزرگ در این طرح است.

بذرپاش با اشاره به آماده سازی زمین پیش از واگذاری، اضافه کرد: واگذاری این تعداد زمین در کشور در دوران انقلاب و قبل از انقلاب سابقه ندارد.

وی با یادآوری عقب ماندگی در بخش مسکن، تاکید کرد: مجبور بودیم زیرساخت ها، بانک ها، تامین زمین و… را در کوتاه‌ترین زمان فراهم کنیم. در این دولت وارث 240 هزار واحد مسکن مهر بودیم که تا امروز از این تعداد 100 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: تصمیم دولت برای بخش مسکن جدی است و از ابتدای دولت رییس جمهوری با شجاعت وارد شد . در این بین عده ای نقد هم می کنند اما باید بگویم که کار در میدان سخت است و نمی‌توانستیم این بازار را رها کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا