مجله خبریراه و شهرسازی

دستگاه‌های اجرایی پنهان کاری نکنند؛ زمین‌های مازاد را واگذار کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه دستگاهی زمین دارد و به ما گزارش نکرده باشد و آن را برای نورچشمی ها گذاشته باشد به طور حتم با مدیر مربوطه برخورد می کنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست شورای مسکن که با حضور ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: عملکرد برخی بانک های استانی در طرح نهضت ملی مسکن رضایت بخش نیست که در این خصوص با توجه به دغدغه مردم در حوزه مسکن، نیاز است چاره ای اساسی اندیشیده شود.

با اشاره به اینکه اراده دولت بر خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه است، گفت: هفته گذشته دیداری با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و مسائل مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد.

وی افزود: همچنان از عملکرد برخی بانک های استانی در طرح نهضت ملی مسکن رضایت نداریم، همکاری ضعیف بانک های استان در طرح نهضت ملی مسکن ناشی از عملکرد مدیران آنها در تهران است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک مرکزی موردی را مصوب می کند اما مدیران بانکی در تهران موارد دیگری را را بخشنامه می کنند و اگر مدیر استانی بخواهد کاری انجام دهد از تهران به او تذکر می دهند که یکی از دلایلی که بانک ها همراه نیستند ناشی از برخوردهای مدیران بالادستی است.

احمدزاده تاکید کرد: کمبود زمین در شهر یاسوج مشکلاتی در روند این طرح ایجاد کرده است و همین موضوع موجب نگرانی وزیر راه و شهرسازی شد، قرار است ساخت ۱۰ هزار واحد در یاسوج آغاز شود اما برای شروع کار مقدماتی از جمله انعقاد قرار داد با پیمانکار و سایر موارد لازم است.

وی بیان کرد: برای شروع به کار این پروژه هم دولت و هم وزارت راه و شهرسازی تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند تا پروژه ۱۰ هزار واحدی یاسوج آغاز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح یک سوم تعهدات وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه گفت: شرکت توزیع نیروی برق تعهدات خود را انجام داده است اما وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل نکردند که از دستگاه ها می خواهیم حداقل به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: چنانچه تعهدات زیرساخت به موقع انجام شود روند ساخت پروژه نهضت ملی مسکن رونق می گیرد، وقتی سایت ها فاقد آب و برق باشند که نمی توان کاری انجام داد.

احمدزاده خواستار پر رنگ شدن نگرش راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت: ما از وزارتخانه راه و شهرسازی می خواهیم که پیش قدم شود اولین قدم را بردارد.

وی بیان کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها در حال انجام است اما سرعت پروژه کم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند که به کارها سرعت دهیم در یاسوج که عقب هستیم و در سایر شهرستان ها که کار در حال انجام است سرعت کم است و از این وضعیت راضی نیستیم چرا که بهتر از این می توانیم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عمل کنیم.

احمدزاده تاکید کرد: نیازمند خرید زمین دولتی در یاسوج هستیم، راه و شهرسازی زمین هایی در اختیار دارد اما این موضوع را از ما پنهان کردند که کار خوبی نیست شما امین دولت هستید.

احمدزاده عنوان کرد: مردم به ما اطلاع دادند که زمین هایی در فلان نقطه استان متعلق به فلان دستگاه است آن وقت ما به دلیل این پنهان کاری ادارات دولتی از طرح نهضت ملی مسکن که برنامه دولت است عقب مانده ایم که بازرسان را فرستادیم تا این موارد را بررسی کنند.

وی از سازمان جهاد کشاورزی به دلیل همکاری در طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد و گفت: جهاد کشاورزی ۶۰ هکتار زمین در اختیار ما قرار دارد که ۱۰ هزار واحد بسازیم اما دستگاه هایی که همکاری نکردند باید پاسخ گو باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه ۵۲ هزار نفر در این استان فاقد مسکن هستند، گفت: در مدت ۲ سال گذشته توسط دولت سیزدهم تلاش های زیادی در راستای طرح نهضت ملی مسکن انجام گرفت که در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز می توان گره ها را باز کرد.

ارسلان مالکی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در یاسوج گفت: همه توان استان برای ساخت این تعداد واحد مسکونی پای کار بیاید.

سهم استان کهگیلویه وبویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۸ هزار واحد است که هم اینک۱۷ هزار و ۴۴۵ واحد در دست احداث است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا