اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

زلزله احتمالی تهران فاجعه بزرگ تاریخ خواهد بود

به گزارش ساختمان آنلاین، مهدی چمران، در جریان برگزاری یکصد و هفدهمین جلسه علنی صحن شورای شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و امنیت ایران اسلامی، درگذشت دکتر عباس شیبانی نماینده ادوار شورای شهر تهران در دوره های دوم تا چهارم را تسلیت گفت.
چمران با بیان اینکه شهرداری و سازمان نظام مهندسی با همکاری سایر دستگاه ها اجازه ندهند که ساختمان های ناایمن ساخته شوند، اظهار کرد: زمانی شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فرو ریخته است، اگر مردم در این ساختمان ها ساکن می شدند و در آن زمان فرو می ریخت، فاجعه ای بزرگی رخ می داد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست، یادآور شد: مهمترین آمادگی این است که ساخت و سازها درست، منطقی و با حساب و برنامه باشد در یک حادثه، آثار نامطلوب را شاهد نباشیم.
 وی همچنین تصریح کرد: تهران بر اساس مطالعات بر روی سه گسل قرار دارد؛ لذا باید آماده باشیم چراکه اگر زلزله ای با این شرایط ترافیک و کوچه های تنگ و باریک در تهران رخ دهد، نه فاجعه بزرگ قرن بلکه فاجعه بزرگ تاریخ خواهد بود.
چمران با تأکید بر اهمیت اجرای محاسبات ساختمان، خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره بهتر از اقداماتی است که پس از حادثه رخ خواهد داد؛ اگر ساختمان ها را مقاوم سازی کنیم قطعاً و یقیناً می توانند مقابل زلزله مقاوم باشند.
چمران با یادآوری حادثه تلخ زلزله بم در ۵ آذر ماه ۱۳۸۲  و نامگذاری این روز بعنوان روز ایمنی اظهار کرد: متاسفانه عدم ایمنی در ساخت و سازها  موجب شد تا شهرستان بم با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری دچار ویرانی و تخریب عجیبی شود و ایران را داغدار کند.
وی ادامه داد: یادآوری این حادثه درس عبرتی است تا بتوانیم در مقوله مقاوم سازی ساختمانها قویتر عمل کنیم تا در برابر بلایای طبیعی ایمن تر باشیم.
وی با مرور رویدادهای تاریخی تقویم کشور به روز بزرگداشت رودکی شاعر بزرگ فارسی اشاره کرد و گفت که این شاعر یکی از بزرگترین شعرای پارسی گوی کشورمان است.
 با روند افزایش دلار برای خرید های خارجی با مشکل مواجه خواهیم شد 
مهدی چمران در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در شورا اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ بررسی می شود، اظهار کرد: گزارش رییس سازمان مدیریت بحران نیز ارائه خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قیمت ارز در کشور، تصریح کرد: دلار تبلیغی و هیجانی رشد پیدا می کند و باید این اتفاق مهار شود، ما در کشورهای همسایه چنین چیزی را شاهد نیستیم؛ با این قیمت نه تنها در خریدهای خارجی به مشکل برمی خوریم بلکه در مسائل و مصارف داخلی نیز با مشکل مواجه می‌شویم.
 وی به راه اندازی سامانه «من شهردارم» اشاره کرد و افزود: پیش از این شورایاران را موقع تنظیم بودجه هر منطقه دعوت می کردیم و پس از آن با شهرداران مسائل را تلفیق می کردیم تا بودجه تنظیم شود، در حال حاضر گسترش بیشتری را شاهد هستیم و همه مردم می‌توانند نظر بدهند، ما آرزوها و مشکلاتی داریم که باید اقدامی در راستای آن در محلات رخ دهد اما باید اولویت بندی شود و بر اساس بودجه به مرحله اجرا برسد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا